IT & C

O copie virtuala a lumii, scoasa la vanzare pe internet

Faima, puterea si banii nu au fost niciodata mai aproape de omul de rand din orice colt al planetei decat incepand de maine, cand se deschide, oficial, accesul la o copie virtuala care reproduce in cele mai fidele detalii lumea reala si unde oricine poate sa-si indeplineasca visele. Accesand Weblo.com, dupa cateva click-uri si plata a doar doi dolari americani, orice om poate deveni proprietarului unui imobil de lux in Manhattan, a carui versiune reala ar putea costa si 20 de milioane. Cu cateva mii de dolari poate fi cumparata oricare capitala din lume (Londra face numai vreo 3.000 USD), ba chiar si un stat intreg, proprietarul devenind automat primar, guvernator, presedinte sau monarh.Orice bun din lumea reala (corporatii multinationale, monumente istorice, parcuri naturale, aeroporturi, autostrazi etc.) care a fost achizitionat de cineva va exista si pe o pagina a Weblo, al carui proprietar va putea face bani din numarul de accesari ori din gazduirea de reclame. Principiul este simplu: cine stie sa-si gestioneze mai bine bunul, dupa reguli similare celor din economia reala, va castiga cel mai mult. Deocamdata, cel mai scump petic de pe Terra in versiune on line este California, estimata la 50.000 USD. Ceea ce acum pare o simpla gluma ar putea deveni in cateva luni un fenomen de masa pe internet, un joc in care se castiga pe bune, investind sume modice in proprietati iluzorii, dar care, pentru cei intreprinzatori , se vor putea dovedi la fel de banoase ca cele reale. De pilda, primarul unui oras virtual va incasa taxe de la toti cei care isi vor cumpara imobile acolo, de pe urma oricaror tranzactii cu bunuri din orasul sau ori va putea face investitii care sa sporeasca valoarea urbei sale. Daca va revinde orasul, el nu va putea cere un pret exagerat, pentru ca regulile jocului vor impune ca pretul sa fie calculat pe baza numarului de locuitori virtuali, cladiri, firme etc. inregistrate in respectivul oras. Achizitia unui bun virtual se va putea face prin negociere directa cu proprietarul sau in urma unei licitatii. De la bun inceput, probabil ca se vor gasi destui excentrici care sa ofere zeci de mii de dolari pentru proprietati fantasmagorice (cum s-au gasit sute de mii de oameni care sa-si cumpere mosii pe Luna), dar, cel putin teoretic, Weblo permite ca un jucator sa devina miliardar pornind numai de la cativa dolari investiti, ceea ce poate nu ar fi reusit niciodata in lumea reala. Pe langa copia unor bunuri materiale, jucatorii vor putea cumpara inclusiv branduri care fac miliarde de dolari in viata reala, precum Google, Microsoft sau Coca-Cola, ori vor putea cumpara vedete, carora proprietarii vor trebui sa le faca reclama in interiorul lumii Weblo, pentru ca sa le creasca valoarea, sa scoata bani din publicitate ori sa le revanda altora cu un profit substantial. Indiferent de ce fac in realitate, vedetele de pe Weblo nu vor fi valorizate in functie de numarul de discuri vandute sau de cota lor pe piata publicatiilor de scandal, ci in functie de felul in care proprietarul lor le construieste cariera virtuala. Intreaga lume Weblo va avea costuri mici de intretinere, asigura pesedintele companiei omonime din lumea reala, deoarece toate programele care stau la baza ei sunt obtinute gratis de la producatori de software open source (accesibile oricui fara licente).

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele