Cu fiecare moment care trece Google este mai aproape de a invada intimitatea utilizatorilor săi. Acest lucru este posibil datorită unei noi tehnologii inventate de doi cercetători ai companiei din Mountain View: Michele Covell şi Shumeet Baluja. Conferinţa Euro ITV din Grecia pe tema televiziunii interactive a fost locul unde cei doi au ales să prezinte invenţia. Tehnologia oferă un mijloc de monitorizare a ambientului sonor dintr-un spaţiu închis printr-un senzor de tipul microfonului.
Soft-ului de operare nu îi ia mai mult de cinci secunde pentru a recunoaşte fragmentele sonore despărţite de pauze, inflexiune şi accent , de a le converti în sistem binar şi de a le compara cu baza de date audio de unde să rezulte cuvintele care le corespund. Google numeşte această tehnologie “ personalizare în masă” şi este destinată monitorizării programelor TV astfel încat motorul de căutare să adapteze reclamele online pe site-urile navigate şi rezultatele căutărilor în concordanţă şi în real-time cu programele de la televizor.