IT & C

MySpace ameninta sa inghita bloggerii francezi

Francezii sunt europenii < a class="xirtireh" href="//www.comunicatedepresa.ro/cu" title="cu">cu cele mai multe si mai frecventate bloguri. Pofta lor de vorba i-a aruncat in gura lui Rupert Murdoch, cel care a cumparat "reteaua sociala" americana MySpace pentru a inrola in ea cat mai multi dintre pamantenii vizati de publicitate. Se crede ca in lume apare un blog pe secunda - sau deja doua. Francezii o fac cel mai des Peste 60% dintre francezi Au ">au vizitat un blog in luna mai, spre deosebire de numai 40% dintre britanici si mai putin de 30% dintre americani - apreciaza serviciul de net rating Comscore, citat de presa vremii. Multi francezi si-au vizitat cu siguranta propriul blog, de vreme ce vreo trei milioane (adica 12% dintre francezii online) si-au creat unul - cf. ratingurilor agentiei m " title="M">M édiamétrie, citata de IHT.com. Iar cand ajung pe un blog, francezii raman: mai mult de o ora, in iunie, fata de 12 minute - americanii, sau doar 3 - germanii (oameni ocupati, nemtii, desi multi sunt in somaj cronic). Un radio care scrie cu imagini Modelul micilor situri personale a fost repede preluat de marile grupuri de presa. Canalele audio-video si-au putut gasi astfel o forma de expresie adecvata si pe net. Si au tot interesul sau o faca, intrucat blogurile sunt afaceri de mare publicitate si multa fidelitate. Dupa Minitelul oferit de France Telecom, francezii si-au intalnit conationalii pe Skyblog. Postul de radio Skyrock este prima media din Hexagon care a inteles resorturile si profitabilitatea web-ului comunitar. In cativa ani Skyblog a ajuns la 5 milioane de vizitatori si mai multe miliarde de pagini descarcate lunar... Calitatea de lider european in materie i-a permis proprietarului companiei, Pierre Bellanger, s-o valorizeze la 100 de milioane de euro, inaintea intrarii in actionariat a fondului Axa Private Equity. Un altfel de blog a creat postul de televiziune TF1: continuturile platformei-blog elitiste sunt rezervate expresiei video, grupul dorind sa se afirme drept cel mai bun videoblog de pe Internet. Le-au urmat alte medii generaliste, grabite sa recupereze din publicul pierdut. M6 si NRJ forteaza cursa pentru un loc cat mai bun in clasamentele blogurilor franceze. Le Figaro vede un viitor plin de bloguri: pe computer, pe telefon, dar si la televiziune sau chiar la radio - daca acestea trec repede pe numeric. "Declinul mediilor clasice are loc cu certitudine in urmatorii ani in beneficiul noilor spatii interactive care sunt blogurile", prezice jurnalul francez. Iar blogurile in profitul cui functioneaza? Americanii au facut-o cel mai bine Magnatul australo-american Rupert Murdoch a dorit de cand este stiut sa puna un picior in Franta. A facut-o acum, cand fortele MySpace au debarcat peste Atlantic. Ceea ce a cam zguduit piata de net franceza. Fata de pretiozitatile europene, pentru MySpace orice continut este bun, indiferent de calitati. Internautii americani sunt prezenti pe MySpace cu texte, poze si spoturi - pe seama carora interactioneaza in interiorul acestui univers de ei expandat continuu. "Reteaua sociala" My Space combina o platforma de bloguri, un sistem de mesagerie instantanee si un serviciu de mail. Membrii retelei comunica intre ei, isi prezinta viata si opera foto , schimba muzica sau videoclipuri. Analele MySpace inregistreaza trupe care au vandut zeci de mii de albume fara nici o alta publicitate - Hawthorne Heights sau Arctic Monkeys. MySpace este frecventat mai ales de adolescenti, de unde si masurile de securitate care i-au fost reclamate. Deschis tuturor, anumiti adulti pot sa agate lesne elevi, chiar daca acestia sunt mai interesati sa-si critice profesorii. Cap compas Europa, apoi Asia Cu 86 de milioane de utilizatori in SUA, MySpace a devenit al doilea portal al americanilor, dupa Yahoo, dar inainte de Google. Succesul monstru al sitului l-a atras pe magnatul media plecat din Australia sa cumpere presa din SUA. Anul trecut, Rupert Murdoch, proprietarul News Corp, a oferit un pachet de 580 de milioane de dolari in schimbul milioanelor de utilizatori americani ai MySpace. In fata concurentei altor retele sociale web ca - Facebook - , MySpace trebuie sa se dezvolte. Chris DeWolfe, cofondatorul si directorul general al sitului, a anuntat, in iunie, extinderea MySpace in Europa. In timp ce se masurau birouri in Londra si se audiau agentii de comunicare anglo-saxone, responsabil pentru Europa a fost numit David Fischer, angajat al AOL pana si-a infiintat propria agentie de marketing specializata in Muzica (Xlantic). Sarcina lui este sa negocieze cu diferiti parteneri, intre care operatorii de telefonie mobila - intrucat MySpace isi anticipeaza salturile pe valul internetului mobil. Inainte sa se implanteze in Regatul Unit, MySpace a debarcat vara asta in Franta si Germania. DeWolfe scruteaza insa deja imensele piete care sunt China si India... In paralel, Yahoo si Google se concureaza pentru exclusivitatea cautarilor pe MySpace.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele