IT & C

Lupte "de strada" in Internetul romanesc

Retelele de cartier incep sa se organizeze pentru a intra pe piata legala a providerilor de Internet. Principalele lor arme in competitia cu operatorii consacrati sunt tarifele mici, viteza de navigare si service 24 de ore din 24. Piata romaneasca de profil este inca departe de a se compara cu Europa de Vest , dar exista si o parte buna - potentialul de dezvoltare este urias, iar asta inseamna afaceri profitabile. Un studiu realizat de Institutul European de Statistica, Eurostat a constatat ca suedezii sunt cei mai mari consumatori de Internet din UE, cu un grad de utilizare de 82%, in timp ce la celalalt capat al clasamentului se afla Polonia cu 30%, Ungaria cu 29% si Cipru cu 20%. Romania nu a intrat in top pentru ca nu face parte din UE si, in plus, numarul utilizatorilor este foarte mic. Lumea virtuala Potrivit datelor existente, sub 6 milioane de romani au accesat Internetul cel putin o data, dar de la luna la luna cresterea este de peste 10%. Majoritatea utilizatorilor cheltuiesc lunar intre 5 si 25 de dolari. Nevoia de acces de mare viteza la Internet va creste insa exponential , pe masura ce aplicatiile si continutul se dezvolta in favoarea utilizatorilor de banda larga de peste tot. Ofertele variaza in functie de statutul clientului ( persoana juridica , companie sau operator de Internet sau persoana fizica ). Alte criterii de stabilire a pretului conexiunii la Internet sunt viteza de rulare, volumul de date transmis, tipul de retea si numarul de utilizatori. Cititi continuarea in Saptamana Financiara

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele