IT & C

Jocurile online şi site-urile sociale vor susţine vanzările de publicitate pe internet

Cele mai vizionate site-uri de entertainment din lume sau jocurile de succes se pot transforma în caţiva ani în cea mai prolifică modalitate de face cunoscut un produs ori un eveniment. Cel puţin aşa susţin specialiştii în marketing online , printre care Wim Vermeulen, director of Digital Innovation la compania de publicitate Ogilvy, pentru Europa Centrală şi de Est, sau Felix Tătaru, preşedinte al International Advertising Association (IAA). Aceştia susţin că, în viitorul apropiat, site-uri precum YouTube.com sau MySpace.com ar putea ajunge să concureze, ba chiar să depăşească modalităţile clasice de promovare, precum televiziunea, radioul sau presa scrisă. YouTube, mai tare decat cele mai vizionate transmisiuni tv Şi ca să ne convingă, Wim Vermeulen a dat exemplul celui mai vizionat clip de pe YouTube, "Istoria Dansului", care de la postarea sa pe site şi pană astăzi a avut parte de nu mai puţin de 42 milioane de accesări. O cifră fabuloasă, dacă ne gandim că una dintre cele mai urmărite emisiuni din Statele Unite ale Americii, "American Idol", a înregistrat o audienţă de "numai" 25 milioane de telespectatori. Cel mai urmărit videoclip de pe YouTube este întrecut doar de finala campionatului de fotbal american , Superbowl, care înregistrează audienţe de aproape 90 milioane de telespectatori. Numai că la capitolul cheltuieli publicitare, YouTube caştigă detaşat. Asta pentru că, dacă un clip de 30 de secunde în pauza acestei întreceri sportive costă aproape trei milioane de dolari, postarea unui clip pe YouTube este aproape gratuită. Impactul însă este enorm. Mentos şi-a sporit vanzările cu 15%, fără nicio investiţie în publicitate Cel mai bine se poate traduce capacitatea unui site ca YouTube în a declanşa explozia vanzărilor de produse cu ajutorul unuia dintre celebrele clipuri postat pe acest site. Este vorba de doi tineri care, probabil de plictiseală, s-au gandit că ar fi interesant să introducă un întreg pachet de Mentos într-o sticlă de Coca-Cola de doi litri. După această operaţiune, închideau capacul şi agitau sticla. Datorită reacţiilor chimice dintre pastilele de Mentos şi carbonul prezent în compoziţia sucului, în momentul în care capacul era deschis, simpla sticlă de Coca-Cola se transforma într-o adevărată fantană arteziană. O idee şi un videoclip cat se poate de inedite, care au prins la public, cei doi "pionieri" fiind copiaţi de alţi caţiva. Tot acest lung şir de filmuleţe a făcut ca vanzările Mentos să crescă cu 15%, şi asta fără vreo investiţie a companiei producătoare. De ce este aşa de important un site ca YouTube? Pentru că zilnic sunt descărcate de pe acest site 100 milioane de videoclipuri, potenţialul fiind cu atat mai mare cu cat doar 11% din cei care intră pe YouTube postează videoclipuri, restul de 89% fiind privitori. Jocurile PC reprezintă o modalitate de promovare eficientă O altă metodă de promovare a unui produs este prin jocurile pe computer, metodă mult mai de succes decat cele clasice, şi asta pentru că un jucător petrece aproape şase ore pe săptămană în faţa calculatorului, comparativ cu cele două-trei, cel mult, alocate pentru a urmări emisiunea favorită la tv sau pentru a citi ziarele. Wim Vermeulen spune că site-urile sociale, precum MySpace.com sau Hi5.com, reprezintă alte modalităţi de promovare eficientă, prin simplul fapt că vechea modalitate de promovare "din gură în gură" s-a mutat pe internet. De aici rezultă o viteză de propagare şi o întindere mult mai mari decat metoda "clasică". În Romania, publicitatea online creşte vertiginos În Romania, piaţa de publicitate online urmăreşte trendul internaţional, acela de creştere a interesului pentru promovarea pe internet. Felix Tătaru, preşedintele IAA, spune că, dacă în anul 2000 publicitatea online ajungea la aproape 100.000 de dolari, iar utilizatori erau doar cateva sute de mii, în 2006, piaţa s-a ridicat la cinci milioane de euro, iar numărul de utilizatori a fost de aproape şase milioane. Felix Tătaru spune că, în 2007, piaţa de publicitatea online ar putea ajunge la 10 milioane, iar pentru 2008 este prevăzut un volum total de 20-25 milioane de euro. Preşedintele International Advertising Association spune că printre primele concerne multinaţionale care au început campanii publicitare în Romania a fost compania olandeză de transport aerian , KLM, iar după aceştia au urmat Coca-Cola şi Connex. "Primii trei ani au fost susţinuţi de industria de telecomunicaţii, pentru ca în 2004 piaţa financiar-bancară să fie vedeta publicităţii, în timp ce, în 2006, companiile care activează în industria de bunuri de larg consum au reuşit să susţină vanzările de publicitate online", spune Tătaru.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele