IT & C

IBM redefineste serviciile desktop

IBM va incerca sa preia o parte din costurile si problemele legate de intretinerea PC-urilor.

Compania va introduce un program numit IBM WorkPlace, care va simplifica modul de achizitionare si intretinere a desktop-urilor si a altor produse de birou. O firma plateste o taxa lunara prestabilita pentru fiecare angajat, iar IBM se ocupa de toate problemele tehnice, sau cel putin de cele legate de tipurile de echipament specificate in contract.
Outsourcing -ul este modul prin care costurile de intretinere se pot reduce cu pana la 30%, este de parere Dev Mukherjee, vice presedinte al IBM Global Services. In general, clientii reduc costurile prin reducerea personalului si datorita faptul ca IBM are experienta in rezolvarea acestor probleme.
Alte companii, precum Sun Microsystems, se gandesc la planuri similare de preturi pentru diferite produse si servicii.

Valoarea taxelor se ridica in jurul a 60$ per angajat pe luna, dar pot varia in functie de serviciile furnizate.Cu serviciul WorkPlace, clientii pot opta ca IBM sa se ocupe de desktop-uri, imprimante , fax-uri, copiatoare si alte echipamente. Pana in prezent IBM s-a ocupat numai de PC-uri si servere.
Recent IBM a incheiat contracte de outsourcing cu Electrolux si TD Bank Financial Group. Producatorul de electronice Electrolux si-a incredintat toate desktop-urile companiei IBM. Electrolux poate reduce sau creste numarul de PC-uri de care are nevoie, fara eliminarea sau cumpararea de echipament.
Multe companii aleg sa apeleze la serviciile de outsourcing, in mare parte datorita costurilor ridicate de intretinere a echipamentelor. Potrivit firmei de cerecetare Meta Group, costurile de management pot ajunge intre 2.000 si 5.000 $ pe an pentru un PC atunci cand intretinerea se face intern. Firma Gartner este de parere ca pretul de achizitie a unui PC reprezinta doar o fractiune din costul total al detinerii unui PC pe o perioada de cativa ani.
Totusi aceste cifre sunt dificil de masurat, deoarece deseori acestea includ si estimari privind costurile de oportunitate - spre exemplu, angajatii ar fi putut realiza mai mult daca ar fi avut PC-uri mai bune. De asemnea, includ cheltuielile cu personalul care sunt greu de recuperat in cazul unei situatii reale.

Tot mai mult, IBM incearca sa obtina un profit mai mare din servicii. Veniturile globale ale diviziei de servicii IBM au crescut la 10.3 miliarde $ in trimestrul trei, mai mult cu 16.7% fata de anul trecut. Marja profitului brut pentru servicii este mai mica decat pentru oricare alta divizie, dar contractele de service deseori duc la cresterea vanzarilor de hardware si software.
Ca si alti competitori, IBM incearca sa scada costul activitatii de service prin automatizarea a cat mai multor functii. Desktop-urile si notebook-urile sunt pre-dotate cu un software care usureaza recuperarea. Multe dintre aceste tehnologii apar din initiativa de automatizare a IBM.


Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele