IT & C

Ia-ti o a doua viata pe Internet!

Universul online este bombardat de zeci de lumi virtuale care promit utilizatorilor sa-si dezvolte o viata cat se poate de plauzibila. De la Gaia, un site inspirat din animatiile japoneze, la vSide, un club de noapte online foarte la moda, toate aceste lumi virtuale reprezinta ultima tendinta in ceea ce priveste modul in care oamenii interactioneaza prin intermediul Internetului. Utilizatorii isi pot crea avatar -uri pentru a-si defini personalitatea, se pot intalni cu alti oameni, pot sta la taclale, pot merge la cumparaturi, la film sau pot chiar sa-si porneasca o afacere. Ceea ce atrage poate cel mai mult este faptul ca totul se desfasoara in timp real: zi si noapte, pe masura ce alti si alti utilizatori se alatura, totul se schimba. Desi ideea in sine nu este o noutate, tehnologiile si afacerile care sa sustina aceste lumi virtuale au inceput sa prinda din ce in ce mai mult contur. La ora actuala o noua generatie de vieti virtuale este in plina dezvoltare, inspirata in mare parte de Linden Lab, cei care au adus pe piata deja faimosul Second Life . Perioada avatarului „Noi o numim perioada avatar-ului”, spune Reuben Steiger, presedinte al Millons of Us, o firma care se ocupa de alcatuirea comunitatilor online si a promovarii acestora pentru reclame. „Putem sa interactionam cu ceilalti in timp real si ne putem prezenta pe noi insine asa cum vrem sa ne vada ceilalti”. Lumile virtuale au toate sansele sa devina foarte populare in urmatorii ani. Compania de cercetare Gartner a previzionat ca pana in 2011, 80% dinte utilizatorii activi de Internet vor avea o a „doua viata“ in vreuna dintre lumile virtuale. O alta firma de cercetare, eMarketer, estimeaza ca mai mult de jumatate dintre copii si adolescentii din SUA care folosesc Internetul – aproximativ 20 de milioane de persoane – vor vizita lumile virtuale pana in 2011. La aceasta ora, aproximativ 8,2 milione de tineri utilizatori de Internet se conecteaza deja o lume virtuala cel putin o data pe luna, estimeaza eMarketer. Lumi virtuale vs. Jocuri virtuale In ceea ce priveste afacerea in sine, numai in ultimul an, investitorii au dat 1 miliard de dolari celor 35 de companii care dezvolta proiecte de tipul lumilor virtuale, releva un raport prezentat la Conferinta Lumilor Virtuale, ce a avut loc la sfarsitul saptamanii trecute in San Jose. Unele dinte companiile incluse in raport isi bazeaza activitate pe proiecte orientate mai degraba spre zona jocurilor decat spre viata virtuala, ceea ce a dat nastere la o adevarata dezbatere cu privire la aceasta industrie in crestere. Pe de o parte sunt cei care considera ca ar trebui trasa o linie intre lumile virtuale si jocuri precum World of Warcraft , in care milioane de jucatori calatoresc si se bat unii cu ceilalti pentru a avansa. Altii considera ca numeroasele jocuri multi-player fac parte dintr-o lume online unde participantii nu trebuie neaparat sa urmeze linia povestirii si isi pot crea un avatar numai pentru a patrunde acolo si a interactiona cu alte persoane. Este cert insa faptul ca lumile virtuale iau tot felul de forme. Proiectul Gaia, care a avut aproximativ 2,5 milioane de utilizatori in ultima luna si 100.000 de persoane autentificate simultan, a fost creat de artisti de benzi desenate, cu avatar-uri bi-dimensionale dupa persoane animate japoneze. Pe de alta parte, in vSide, care a debutat in urma cu doua luni si are aproape 200.000 de utilizatori inregistrati, lumea online se bazeaza mai mult pe zona muzicala, cu cluburi de noapte unde canta grupuri precum All-American Rejects. Pentru cele mai importante stiri ale zilei aboneaza-te la Newsletter-ul de stiri generale Acasa.ro

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele