IT & C

Google, in vizorul asociatiilor de presa

Cele mai mari trusturi media si edituri au lansat o initiativa globala pentru a recapata controlul pe care multi simt ca l-au pierdut in fata unor giganti ai internetului ca Yahoo si Google. Motivul ingrijorarii unor entitati ca „International Publishers Association”, „European Newspapers Association” sau „World Association of Newspapers” se leaga de accesul gratuit pe care motoarele de cautare il ofera la articolele de ziar sau la diferite volume publicate. In timp ce aceasta metoda de agregare si indexare a ajutat la cumularea unui profit urias din publicitate pentru Google, Yahoo si MSN, editorii se plang ca primesc putin sau chiar nimic din beneficiile financiare. Magnitudinea proiectului a atras si implicarea Consiliului European de Editura (EPC). Adio gratuitatilor In aceasta saptamana, grupul infiintat ad-hoc de asociatiile citate va scoate la inaintare un plan de afaceri care sa le ofere companiilor media si editurilor mai mult control asupra continutului care apare pe internet. Scopul demersului este o „eticheta” software care sa specifice conditiile sub care motoare de cautare ca Google sau Yahoo pot folosi sau publica materialele aparute pe hartie, incluzand costuri sau anumite restrictii. Aceste „etichete” vor putea fi citite de „web crawler-ele” de pe motoarele de cautare, programe ce creeaza o copie virtuala a paginilor vizitate de utilizator si le indexeaza pentru a usura accesul ulterior. Reactii „Este ultima oara cand oficialii companiilor ce detin motoare de cautare vor putea invoca ignoranta cu privire la conditiile de folosire a materialelor din alte surse”, a confirmat Angela Mills Wade, director executiv al EPC, pentru cotidianul „The Times”. Gavin O’Reilly, presedintele „World Association of Newspapers”, a comentat: „Acest sistem, care se afla inca in stadiul pilot, trebuie sa anihileze conflictele de copyright dintre editori si motoarele de cautare”. Acesta a explicat si cercul vicios care a condus la aparitia tensiunilor dintre marii jucatori din print si de pe internet. „Aceasta initiativa la nivel mondial a industriei trebuie sa ofere un remediu contra frustrarii trusturilor care, in ciuda faptului ca nu primesc mai nimic din drepturile de indexare on-line, sunt obligate de legile pietei sa investeasca masiv in continutul de pe internet si diseminarea acestuia fata de varianta tiparita”, a spus O’Reilly. In schimb, oficialii Google cred ca editorii de presa sau carte inteleg gresit ceea ce fac motoarele de cautare. „Activitatea noastra este in conformitate cu legile internationale ale copyrightului, care incurajeaza utilizarea limitata a continutului publicat de altii, fara permisiunea lor”. Reprezentanti ai Google, Yahoo si MSN scot in evidenta faptul ca metodele de agregare a informatiei de pe motoarele de cautare repective chiar ajuta la cresterea audientei de pe internet a ziarelor, fapt ce contribuie la importanta lor in fata agentiilor de publicitate si a clientilor publicitari.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele