IT & C

Google dezaproba oficial vanzarea de link-uri pentru cresterea "Page Rank"-ului

Tehnologia < class="xirtireh" href="//www.comunicatedepresa.ro/de" title="de"> < < a class="xirtireh" href="//www.comunicatedepresa.ro/a" title="a">a class="xirtireh" href="//www.comunicatedepresa. ro /de" title="de">de cautare a celor de la Google se bazeaza printre alte elemente pe Page Rank. Acest "Grad al Paginii" este calculat pentru a stabili ordinea de afisare a unei pagini fata de altele, in lista rezultate. Calculul "Rank"-ului tine sema de paienjenisul de legaturi intre paginile web, si este influentat de acesta. Pe scurt, daca pagina "A" are un " " egal cu 7 puncte (din 10 posibile) si pune un link permanent catre pagina " B " care are un "Page Rank" egal cu 0 puncte, " PR "-ul paginii "B" va creste la urmatoarea recalculare periodica. In acest fel, pagina "B" ajunge sa fie listata printre primele in pagina cu rezultate pe care returneaza Google. Pana aici nicio problema, pentru link-urile permanente (sau nu) unei pagini web in alta, determina faptul ca paginile respective "> Au ">au continut similar, sau macar adiacent. Ar de-a dreptul stupid sa nu fie asa. De exemplu, este foarte putin probabil sa gasiti un link din pagina unui producator de unelte industriale spre pagina unui producator de parfumuri, pentru ca cele doua activitati nu au nicio legatura. Asadar, relevanta continutului este calculata si pe baza link-urilor intre site-uri. Dar, unele pagini web, cu mare (de exemplu, de la 6 in sus) vand link-uri permanente, care au ca scop cresterea PR -ului paginii care cumpara link-ul. In acest fel pagina cumparatoare este listata "mai sus" in rezultatele Google si va receptiona mai mult trafic (mai multe vizite), pentru ca este mai usor de gasit. Problema este ca vizitele intr- o " title="o">o pagina cu continut irelevant sunt intotdeauna o pierdere de vreme, iar afacerea Google se bazeaza pe satisfacerea celor care cauta informatii pe internet. Asadar, cei de la Google nu apreciaza deloc practica vanzarii de link-uri pentru cresterea "PR"-ului, pentru ca le afecteaza direct calitatea serviciilor. De aceea, in luna Octombrie, cei de la Google au modificat modul de calcul a rank-ului unor pagini suspecte, care astfel s -au trezit ca au un PR mai mic. In momentul respeciv, reprezentantii Google nu au comentat prea multe pe marginea evenimentului, desi au fost intrebati de destui webmasteri de ce le-a scazut (brusc) "inaltimea" paginii. Dar, acum pe adresele web cu ghiduri pentru webmasteri ale lui Google, a aparut explicatia oficiala. Se pare ca Google a inceput o campanie "de curatare" a link-urilor platite, prin includerea acestora in aceeasi categorie cu publicitatea. Iar webmasterii care vor continua acesta practica, vor ajunge rapid la descalificarea propriului PR la zero, ceea ce nimeni nu-si doreste pentru propria pagina. Sau, cel putin asa se intelege din blogul oficial a doi dintre specialistii in motorul de cautare Google, Matt Cutts si Maile Ohye, pe care il puteti citi la adresa //googlewebmastercentral.blogspot.com/2007/12/information-about-buying- -selling.html . Aviz amatorilor! Pentru cele mai importante stiri ale zilei aboneaza-te la Newsletter-ul de stiri generale Acasa.ro

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele