IT & C

Google, cea mai celebra marca a lumii

Curcubeul virtual al celor de la Google a devenit, in mai putin de zece ani de la lansare, cel mai bine intiparit in minte brand de pe intreaga planeta. Google is God este pentru multi o afirmatie din ce in ce mai asumata.

Un motor de cautare a intrecut producatoarele de masini sau companiile de telefonie mobila, in topul celor mai cunoscute marci. Google a depasit Apple, cistigatorul din 2004, iar pe a treia pozitie s-a ridicat practic de nicaieri Skype, furnizor de servicii Internet. In primii cinci, si-au mai facut loc favoriti consacrati precum lantul de cafenele Starbucks si producatorul de mobilier Ikea, aflat in ultima vreme in cadere libera.

Motor in mai multi timpi

Principalele atuuri cu care celebrul motor de cautare a luat fata concurentei au fost motorul de cautare Google mini, specializat pe retelele particulare, precum si Google Earth , poate cea mai mare gaselnita a Internetului de la pornografie incoace. Detronat din pozitia de lider, Apple nu a stat nici el cu miinile in sin si a dezvoltat noi produse in anul abia incheiat: iPod shuffle, iPod nano sau iPod video. Desi stationar in 2005, la cei numai doi ani de la lansare, Skype face si el furori. Serviciul de telefonie gratuita (sau la preturi simbolice) prin Internet, achizitionat de eBay in toamna, face fata cu brio in mentalul planetei.

Europenii, fideli Europei

Brandurile cele mai populare pe vechiul continent si in Africa ramin doua produse 100% europene, ambele din tari scandinave: Nokia, respectiv Ikea. Si ele au facut rocada fata de 2004, producatorul finlandez de telefonie mobila revenind pe prima pozitie, dupa ce nu s-a mai aflat acolo din anul 2002. Cu cei peste 400 de milioane de cumparatori anual, retailerul suedez Ikea reuseste sa ofere in continuare mobilier cu design modern la preturi reduse . La fel ca la nivel global, Skype isi pastreaza pozitia a treia si in Europa, acesta plasindu-se inaintea unor nume consacrate, precum retailerul de imbracaminte spaniol Zara si producatorul bavarez de automobile BMW.

Brandul care invinge cancerul

Pentru primele doua pozitii in topul celor mai influente branduri, americanii au mers pe model global, preferind insa compania Apple inaintea lui Google. Cele doua companii concurente isi pastreaza aceste locuri in clasament de patru ani deja.
Pe pozitiile urmatoare se situeaza Starbucks si megaretailerul american Target, topul celor cinci fiind incheiat de ciclistul american Lance Armstrong . Povestea incredibila a texanului cistigator de sapte ori al Turului Frantei si revenit pe sosea dupa un cancer l-a transformat intr-un veritabil brand pentru americani, in ciuda acuzelor de dopaj lansate anul trecut in Europa. In Asia-Pacific, Sony a fost indicata ca fiind cea mai cunoscuta marca, iar in America Latina, berea Corona.

Ubicuitatea face diferenta

In opinia lui Marius Ursache, Chief Creative Officer in cadrul agentiei de branding Grapefruit, motivul pentru care Google ocupa primul loc tine de prezenta constanta a marcii in viata multora. Chestionatii fac parte dintr-un public pentru care Google e un brand cu care interactioneaza zilnic, spune acesta. Ursache crede ca diferenta in top in functie de diverse zone geografice este data de preferinta pentru marcile «autohtone» in detrimentul celor globale. Valoarea reala a brandurilor depinde insa si de alti factori, precum performantele financiare sau notorietatea.


Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele