Embrion uman cu trei ADN-uri diferite

Saptamana trecuta, la Londra, in cursul unei dezbateri in Camera Lorzilor , a fost facuta publica o noua descoperire stiintifica: cu ajutorul fertilizarii in vitro si a chirurgiei celulare, si prin transplantul de mitocondrii, cercetatorii de la Universitatea Newcastle, din Marea Britanie au construit zece embrioni umani, cu un tata si doua mame. Acest proces nu afecteaza aspectul fizic si personalitatea viitorului copil. Mitocondriile sanatoase pe care le primeste de la cealalta femeie au caresteristici genetice, fiind comparabile cu organele de schimb pe care unii pacienti le primesc. Transplantul mitochondrial are ca scop prevenirea transmiterii afectiunii unei mame catre copilul pe care-l naste. Aceasta descoperire poate folosita in eradicarea bolilor cauzate de mutatiile ADN-ului mitocondrial. Mitocondriile joaca un rol important in organism, fiind sursele de energie ale celulelor, dar, daca sunt distruse, acestea pot genera o serie de maladii neuromusculare, ale ficatului, surditate, atacuri cerebrale sau orbire . Cercetatorii de la Newcastle spera ca tratamentul ar putea fi propus familiilor in cel putin 10 ani. Pentru cele mai importante stiri ale zilei aboneaza-te la Newsletter-ul de stiri generale Acasa.ro