IT & C

E-comerţul romanesc, aproape inexistent

Comerţul electronic din Romania a însemnat, în primul semestru, 34.426 de tranzacţii în valoare de peste 2, 1 milioane de euro. Media unei tranzacţii pe Internet cu un card emis în monedă locală este de peste 200 RON, în vreme ce pe cardurile emise în străinătate, în funcţie de valuta în care au fost emise, se înregistrează 160 de dolari şi 125 de euro. În baza de date a RomCard figurează peste 200 de comercianţi care s-au înregistrat în vederea configurării magazinului virtual propriu în sistem 3D Secure. Dintre aceştia, doar 78 îşi desfăşoară efectiv activitatea şi vand online prin intermediul cardurilor bancare. Romanii au cheltuit, anul trecut, 65 de milioane de dolari pe Internet, iar în acest an se estimează dublarea acestei sume, susţinea, recent, Mădălin Matică, directorul pentru Operaţiuni Europene al companiei DotCommerce. Potrivit acestuia, în Romania există 7,4 milioane de carduri şi doar 500 de magazine virtuale . O mare problemă în domeniu este lipsa de comunicare a antreprenorilor care deţin magazine virtuale. „Cand eşti pe Internet eşti în neant, nu exişti la propriu nicăieri“, susţine Matică.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele