IT & C

Dezastru! AOL publica din greseala date confidentiale despre utilizatori

Filiala de Internet a grupului Time Warner Inc., AOL, a publicat, din greseala, date referitoare la cautarile facute in retea de utilizatorii sai. Desi detaliile despre cautari nu erau insotite de numele celor care le efectuasera, persoanele puteau fi identificate prin numarul unic de utilizator. Compania a fost aspru criticata pentru dezvaluirea a mai bine de 20 de milioane de cautari, facute de peste 650.000 de utilizatori ai serviciilor AOl in perioada martie - mai a acestui an. In plus, informatiile au fost copiate inainte ca AOL sa le retraga de pe site, putand astfel sa fie accesate pe alte pagini. AOL si-a cerut scuze utilizatorilor prin intermediul unui comunicat de presa in care afirmau ca "a fost o incercare inocenta de a colabora cu lumea academica". Reprezentantii companiei au adaugat ca a fost vorba de o confuzie, motiv pentru care sunt "suparati si deceptionati". Dar recunoasterea vinei si scuzele nu linistesc apele. Incidentul i-a determinat pe utilizatori sa puna la indoiala sistemele de securtitate ale AOL. Datele postate la sfarsitul lunii trecute pe un web site special creat de companie pentru a-i ajuta pe cercetatori sa afle mai multe informatii despre practicile de cautare pe Internet, sunt similare cu cele cerute in urma cu un an de Departamentul de Justitie american principalelor firme de servicii Internet. Atunci, AOL s-a aratat nemultumita de citatie si a dezvaluit numai informatiile ce nu puteau identifica utilizatorii, in timp ce Google Inc. a contestat decizia, iar instanta i-a dat castig de cauza. Din analizele facute dupa descoperirea greselii, reiese ca unii utilizatori si-au tastat chiar datele referitoare la conturile bancare sau numarul asigurarii sociale. Gafa s-ar putea sa ii coste scump pe cei de la AOL si asta pentru ca oamenii nu vor mai fi dispusi sa ofere informatii despre ei, ceea ce va determina, cel mai probabil, scaderea incasarilor companiei din publicitate. In plus, analistii nu exclud posibilitatea schimbarii perceptiei generale despre AOL. Dupa cum afirma analistul Shar VanBoskirk, citat de Forbes, AOL s-a pozitionat ca o fereastra usor de folosit catre lumea Internetului, in special pentru cei varstnici . Dar este cunoscut faptul ca batranii sunt cel mai sensibili cand vine vorba de securitate.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele