IT & C

#televizor #cablu tv #costuri

Cum sa iti alegi distribuitorul de cablu

Te-ai mutat intr-un apartament nou si primul lucru pe care simti nevoia sa il faci este sa te uiti la televizor?  Fostul proprietar nu s-a preocupat de aceasta problema, iar tu nu cunosti deloc  vecinatatile. Iata cateva idei ce iti pot usura cautarea pentru a avea cablu tv in doar cateva zile.

 

1 Verifica zona in care locuiesti

Cel mai important lucru pe care trebuie sa il faci este sa afli de la fostul proprietar al apartamentului care a fost firma distribuitoare pana in acel moment. Contractele pentru cablu tv se inregistreaza, in general, pe baza adresei si nu a numelui unei persoane sau al unei familii. Astfel, este posibil ca in momentul in care te muti intr-un apartament nou sa fii nevoit sa platesti datoriile restante catre o anumita firma de cablu pentru a mai putea bneneficia de serviciile acesteia.

Intreaba-ti vecinii care sunt companiile furnizoare din zona respectiva si cere-le parerea cu privire la cea cu care scara ta are contract. De asemenea, pe holul blocului poti observa panourile firmelor cu care locatarii lucreaza.

Urmareste cutia postala pentru pliante, precum si anunturile din cartierul in care locuiesti. Exista firme partenere ale companiilor mari care pot intermedia si facilita aceste servicii. Pentru o taxa acceptabila (aproximativ 50 RON) poti avea cablu tv in timp mai scurt, avand totusi garantia companiei furnizoare.

2 Cauta avantajele si dezavantajele fiecarei oferte

Inainte de a lua o decizie, rezerva-ti putin timp pentru a analiza amanuntit toate ofertele pe care le ai pana in momentul respectiv. Foloseste internetul pentru a confirma datele de pe pliant cu informatiile notate pe siteurile companiilor. Ofertele pot consta in:

  • cateva luni de abonament gratuit;
  • cateva luni in care primesti anumite programe sau pachete gratuit;
  • posibilitatea de a furniza cablu catre mai multe televizoare din casa ta;
  • reducere la abonamentul de baza sau la suma totala cumulata de pachetul de programe;
  • premii constand in aparatura electronica si accesorii.

In general, poti beneficia de ofertele prezentate de firma doar in cazul in care indeplinesti anumite conditii. Cea mai importanta dintre acestea este incheierea unui contract pe o perioada mai lunga de timp (2-3 ani). Inainte de a semna contractul, citeste cu atentie clauzele de reziliere (cu suma aferenta de plata), drepturile ce ti se acorda precum si riscurile in caz de neplata pe o perioada mai lunga de timp.

Inainte de a-ti manifesta interesul pentru incheierea unui contract, este foarte important sa intrebi consultantul de relatii clienti de la sediul firmei care este perioada in care va fi instalat cablul. In perioada sarbatorilor de iarna exista riscul sa poti sta pe lista de asteptare mai bine de 60 de zile. Asadar, afla acest detaliu si insista sa stabilesti o data si o ora la care echipa va veni sa realizeze instalarea. Retine cateva numere de telefon pentru a putea contacta sediul sau echipa din apropierea cartierului tau.

3 Solicita informatii cu privire la riscuri si penalizari

Intereseaza-te cu privire la modalitatile de plata a facturii. Unele firme detin o retea mare de casierii astfel incat sa poata acoperi majoritatea zonelor din orasul tau. Alte firme iti dau posibilitatea de a plati online sau la sediile unor banci sau chiar la oficiile postale. Afla ce variante ai la dispozitie si verifica si programul de lucru al casieriilor pentru a fi sigur ca nu se suprapune cu orarul tau de serviciu.

Intreaba firma furnizoare care este perioada limita de plata si cum se aplica penalizarile. Exista companii care iti  furnizeaza programele tv doar pentru 30 de zile, iar in cazul in care ai depasit data scadenta a facturii vor intrerupe furnizarea. Pe de alta parte, poti alege o varianta mai putin drastica, astfel incat sa poti plati o data la doua luni, insa doar cu taxarea unui anumit procent de penalizari.

De asemenea, afla cat mai multe detalii cu privire la cateva servicii pe care firma ar trebui sa le ofere:

  • emiterea unei facturi scrise prin posta;
  • emiterea unui sms de avertizare sau a unui mesaj prin satelit;
  • avertizarea de intrerupere a serviciilor cu 2-3 zile inainte de deconectare;
  • diminuarea sumei facturate pentru zilele in care nu s-a furnizat pachetul de programe;
  • asigurarea de asistenta si reparatii;
  • posibilitatea de a accesa serviciul de relatii clienti si promptitudinea acestuia.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele