IT & C

Ati da 3 euro pentru 33 de ore de vorbit la mobil? Grecii de la Cosmote cred ca da

Promisiuni peste promisiuni, lansari, relansari, iar promisiuni, este cam tot ce se poate spune despre strategia de piata a operatorului de telefonie mobila Cosmote , care s-a lansat in Romania in decembrie anul trecut, dupa preluarea defunctului Cosmorom. Evident, cistigarea unei cote de piata semnificative in Romania, unde domina Orange si Connex-Vodafone, nu este un lucru usor pentru Cosmote, ba chiar aproape imposibil am fi putut spune, pina ieri. Dupa ce s-a preocupat o buna perioada doar de anunturi pompoase de lansare, relansare, schimbari, revolutii etc, Cosmote scoate din mineca, in sfirsit, asul promis. Dai trei euro pe luna si vorbesti 2000 de minute.

Urmeaza convorbiri gratuite?
Lansarea Cosmote in Romania nu a facut cine stie ce valuri, chiar daca operatorul venea cu o oferta ceva mai ieftina decit a concurentei, respectiv un tarif de 16 euro-centi, o perioada de valabilitate de un an pentru cartela pre-pay , abonamente la 3 euro pe luna etc. Nici campania publicitara nu a avut un impact foarte mare. In mod cert, piata avea nevoie de mai mult decit atit, de o oferta cu adevarat tentanta. Ieri, reprezentantii Cosmote Romania au "detonat" o astfel de oferta, care are toate sansele sa confirme, in sfirsit, faptul ca operatorul va conta pe piata locala. Sub sloganul "Incepe revolutia!", Cosmote a lansat o extraoptiune pentru cartelele pre.pay, prin care, pentru doar trei euro pe luna, clientul beneficiaza de posibilitatea de a vorbi, in retea, cu orice numar, 2000 de minute lunar (sau 33 de ore), pe o perioada de 12 luni de la data activarii ofertei. Vorbim, practic, de un serviciu unic pe piata din Romania si care ar putea atrage extrem de multi clienti pentru operatorul de telefonie mobila. Potrivit declaratiilor oficialilor Cosmote, oferta lansata ieri, este doar prima dintr-o serie de oferte ce se vor dezvolta special pentru Romania. Insa, ce ar putea fi mai "revolutionar" decit ultima tentatie aruncata, ieri, clientilor romani?

Un al doilea telefon in buzunar
Noua oferta a Cosmote nu-i va determina, cel mai probabil, pe clientii fideli ai Orange sau Connex-Vodafone sa renunte la serviciile celor doua companii, insa ar putea sa-i determine sa foloseasca un al doilea telefon, pentru a vorbi extrem de ieftin cu familia sau prietenii. Cu alte cuvinte, ne putem astepta la o crestere spectaculoasa a vinzarilor de telefoane mobile in perioada urmatoare. Cui se adreseaza, insa, "gaselnita" Cosmote? Dupa cum declara si Costas Kapetanopoulos, directorul de marketing al companiei, publicul tinta numarul unu este reprezentat de tineri - elevi sau studenti. De altfel, si spoturile publicitare se adreseaza in special adolescentilor. Pe de alta parte, la o astfel de oferta, care va dinamiza piata comunicatiilor mobile, Cosmote avea nevoie si de o individualizare a brandului. Ce era de facut? La verdele (asimilat mai multi ani brandului Connex - actual Connex-Vodafone), Cosmote a adaugat si un pic de galben (ce reprezinta dinamism) si care va da ceva mai multa "personalitate" marcii.

Situatie financiara inca "albastra"
Cosmote Romania a incheiat, anul trecut, cu pierderi operationale inainte de plata impozitelor (EBITDA) in valoare de 20 milioane de euro, in crestere cu circa 79% fata de 2004, lucru de inteles, in contextul in care lansarea noilor operatiuni s-a facut abia la data de 6 decembrie 2005. In acelasi timp, insa, veniturile operatorului au ajuns, anul trecut, la opt milioane de euro, ceea ce reprezinta o crestere cu 20% fata de 2004. Pe scurt, se pare ca odata cu aceasta oferta Cosmote ar putea determina schimbari majore si in mentalitatea utilizatorilor de telefonie mobila din Romania, care inca nu au uitat de esecul Cosmorom. Si poate ca, inainte de cifre concrete de afaceri si profit, acesta va fi primul cistig real al grecilor.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele