IT & C

#ubisoft #ezio #assassin's creed ii

Assassin's Creed II Review (Xbox 360)

assassin's creed II il readuce in fata unei noi incercari pe Desmond Miles, personajul "principal" al povestirii, care in primul joc a pasit pe urmele stramosului sau Altair in Ierusalim, iar acum a incaltat papucii altui stramos, Ezio Auditore da Firenzze, in Italia renascentista.

Totusi, spre deosebire de prima varianta a jocului, care desi revolutionara a lasat de dorit in multe aspecte, assassin's creed ii vine si indreapta toate relele, reusind sa aduca gamerului unul dintre cele mai reusite jocuri de pe piata.

Scurt istoric Assassin's Creed

Prima parte a jocului Assassin's Creed il prezinta pe Desmond Miles in momentul in care se trezeste in mijlocul unui laborator care apartine corporatiei Abstergo Industries. Desmond afla in scurt timp ca a fost rapit si supus unor teste mai mult decat bizare. Acesuia i se dezvaluie faptul ca amintirile stramosilor lui sunt de fapt pastrate de codul sau genetic. Astfel, cei de la Abstergo Industries incearca sa afle unele informatii dobandite de stramosul acestuia, Altair, un asasin din secolul al 12-lea, localizat in Orientul Mijlociu. Aventurile lui Altair se desfasoara in Ierusalim si Damasc, iar printre faptele lui se numara si asasinarea a noua figuri importante recunoscute de istorie.

Tot in prima marte Demond reuseste sa afle unele indicii despre Abstergo Industries, corporatie care mascheaza actiunile templierilor moderni. Scopul acestora este sa descopere unde sunt localizate asa-numitele "Piece of Eden", instrumente capabile sa manipuleze masele si care ar fi fost folosite pentru crearea multiplelor miracole descrise in religia crestina. Totusi, se pare ca expunerea lui Desmond pentru o durata prea mare de timp la extragerea amintirilor lui Altair intr-un aparat denumit Animus are drept efect secundar unele viziuni, o parte dintre ele gasindu-si raspunsurile in Assassin's Creed II.

In noul episod al jocului, Desmond calca pe urmele altui stramos, Ezio Auditore, un tanar nobil care traieste in perioada Renasterii (mai precis intre 1476 si 1503), in Florenta. Totusi, familia lui Ezio ascunde un secret, acela ca tatal sau, Giovanni Auditore, este un asasin. Cand tatal si fratii lui Ezio sunt omorati din cauza unui complot al altor nobili din Florenta, Ezio cauta razbunarea si asa incepe aventura noului joc.

Elemente vechi si noi

Fiecare joc vine cu anumite elemente care il fac unic. Este si cazul Assassin's Creed care a reusit sa aduca in prim-plan un sistem in care personajul principal se catara pe cladire, facea salturi, interactiona altfel cu mediul din jurul lui si la randul sau era perceput diferit. Unele elemente din primul Assassin's Creed au ramas neschimbate, ca modul de "amestecare" in multime, calaritul, ascunsul de garzi in capite de fan, pe banci intre alti oameni, in pavilioane de gradina instalate pe terasa sau faptul ca oamenii sau garzile il atacau pe personajul principal cu pietre sau sageti cand acesta incerca sa fuga catarandu-se pe cladiri.

Totusi, tot ce nu putea Altair in prima partea a jocului, poate Ezio in noua aventura. Daca Altair nu era in stare sa innoate, Ezio o poate face in doua feluri. Mai mult, daca Altair nu era prea mult bagat in seama de "autoritati", Ezio trebuie sa isi pazeasca mai bine spatele, o misiune nereusita ridicandu-i notorietatea in oras si facandu-l sa devina un "cap de afis". Odata cu aplicarea acestui sistem in joc si-a facut loc si un mod de a scapa de acesta povara. Ezio este in stare sa mituiasca sau sa rupa afisele din oras care ii poarta chipul.

Noul Assassin's Creed aduce cu el si un mai bun mod de a calatori. Distantele lungi nu mai trebuie parcurse pe jos alergand sau calarind un cal, ci a fost inlocuit cu un fel de "teleportare" prin intermediul unui agent de... transport. Totodata, Ezio va trebui sa fie mult mai responsabil decat Altair. Daca primul era un rebel care trebuia sa invete iar anumite reguli, Ezio trebuie sa isi duca la bun sfarsit planul de bataie invatand si in aceelasi timp sa aiba grija si de mama si sora lui, plus de vila in care le-a cazat.

Luptele cu inamicii au devenit si ele mult mai interactive. De la moduri noi de lupta si stiluri de lovituri, au fost imbunatatite si modul de atac al inamicilor. Primul Assassin's Creed prezenta garzile invartindu-se in jurul lui Altair asteptand sa loveasca, pe cand in al doilea, daca un inamic este indecis, Ezio are posibilitatea de a-l tachina si provoca la lupta. Totodata, modul in care Ezio invata miscarile de lupta este mult mai logic, desi jocul nu se concentreaza prea mult pe acest domeniu, lasand jucatorul sa se lupte destul de simplist in comparatie cu capacitatea pe care personajul o ofera.

Un "element" mai mult decat binevenit, este de fapt un personaj istoric, Leonardo da Vinci, prezentat drept un prieten apropiat al lui Ezio si pe care il ajuta in repetate randuri in misiunile lui. Daca o data tanarul nobil il ajuta pe inventator sa scape de urmaritori intr-o cursa nebuna in care Ezio trebuie sa ia in maini fraiele unei carute trase de cai, la randul sau Leonardo ii va pune la dispozitie o masina de zburat, pe care asasinul o va folosi intr-una din misiunile lui.

Printre lucrurile care fac acest joc diferit fata de altele este si modul prin care jucatorul primeste si lectii de istorie. Unele cladiri au informatii pe care utilizatorul le poate accesa, informatii referitoare la cine a constuit cladirea, ce reprezinta si cat de importanta e sau cum se incadreaza in istorie. Acelasi lucru se aplica si unor personaje din joc, totul fiind transformat intr-o adevarata lectie de istorie. Chiar daca ar parea ca acest lucru nu isi are rostul sau locul, ubisoft a reusit sa inglobeze foarte inteligent sistemul si, in joc, informatiile sunt de fapt furnizate din laboratorul in care se afla Desmond.

Model RPG

Una din cele mai subtantiale schimbari ale jocului este modelul "RPG" ( Role Playing Game) aplicat. Daca inainte Altair era capabil sa se vindece "miraculos", nu mai este cazul in noul joc. Ezio va trebuie sa isi castige existenta odata cu introducerea unui sistem economic. Dupa orice lupta si nu numai, Ezio are posibilitatea de a fura banii garzilor sau oamenilor de pe strada.

Misiunile vor aduce si ele venituri substatiale eroului care va trebui sa imparta averea intre vizite la doctor, potiuni de vindecare, otrava, armuri, haine si arme. Banii castigati se vor folosi si pentru amenajarea vilei in care se afla mama si sora lui sau pentru angajarea hotilor, mercenarilor sau curtezanelor. Toate cele trei clase il vor ajuta pe Ezio sa se ascunda sau sa atraga atentia garzilor atunci cand are de indeplinit o misiune.

Tot in categoria de elemente RPG se incadreaza si misiunile secundare si questurile paralele actiunii principale a jocului. Jucatorul are posibilitatea sa se axeze doar pe linia normala de joc, aceea in care Altair omoara pe toti cei care au stat la baza complotului impotriva familei lui, dar se poate aventura si in alte misiuni date de diferite persoane in orase sau lasate cu porumbeii in custi aflate pe acoperisul caselor.

Aceste noi quest-uri ii vor aduce lui Ezio mai multi bani. Pe langa asasinate, personajul principal mai poate incerca si rezolvarea unor serii de mistere ca gasirea de sigilii ale fostilor asasini sau descifrarea de simboluri si puzzle-uri, toate acestea ducand la dezlegarea partiala a unui mister catre finele jocului.

Unul dintre punctele forte ale jocului sunt si detaliile, adevarate surse de surpriza pentru jucator. De examplu, in scenele in care balul venetian are loc si oamenii fac mai mult zgomot ca de obicei, cainii incep sa latre. Miscarile de lupta noi sunt si ele un element de surpriza placut. Totodata, in mare parte din joc limba folosita este italiana, iar aceasta a fost vorbita chiar bine de personaje si, in plus, intr-un mod mai mult decat "colorat", cu o paleta de injurii la adresa soldatilor inamici cand era cazul. O alta supriza a venit si din partea coloanei sonore, compusa de Jesper Kid, care desi a realizat si muzica pentru primul joc, in doilea titlu prezinta o muzica mult mai reusita, care reuseste sa se sustina si fara imaginile din joc.

Assassin's Creed II reuseste ceea ce primul nu a putut, ba chiar mai mult. Toate elementele noi in combinatie cu tot ce oferea prima partea fac din noul titlu unul dintre cele mai reusite jocuri create vreodata. Exista foarte putine elemente negative, dar care intr-un contex ciudat sunt firesti.

Primul Assassin's Creed enerva jucatorul cu cersetorii si nebunii care puteau strica o intreaga misiune de asasinare sau camuflare. In al doilea acestia au disparut, dar au fost inlocuiti de cantareti ambulanti de pe strazile Venetiei, care alarga dupa personajul principal in momentele cele mai neadecvate (totusi, incurca mai putin).

Dar acestea raman detalii nesemnificative in comparatie cu toata experienta de joc pe care Assassin's Creed II o aduce. Complexitate povestii, personajele mult mai bine definite, actiunea mult mai buna, elemementele noi sau cele imbunatatite, scurtele lectii de istorie, aparitia personajelor ca Leonardo da Vinci, misterul de pe tot parcursul jocului si adrenalina pe care o produce, toate acestea vor clasa Assassin's Creed II in topul jocurilor favorite pentru multi gameri.

Assassin's Creed II - Gameplay Trailer

•
  •