IT & C

Apple da sah la Microsoft: iTV

De aproape doi ani, de la lansarea Windows Media Center XP 2005, Microsoft a incercat, fara succes, sa con­­vinga consumatorii sa-si tina calculatoarele per­so­nale in sufragerie, ca uneal­ta mul­timedia. Anuntarea ur­matorului produs Apple, a­cum doua zile, a fost lo­vitura finala pentru viziu­nea lui Bill Gates, care vrea sa faca pentru consumatori ceea ce a facut in domeniul afa­ce­rilor, titreaza publi­catia electronica australiana iTWire.com Medii diferite Succesul fara precedent inregistrat de Microsoft in zona afacerilor a avut la baza doua motive. Primul - viziu­nea unui PC pe fiecare birou avea logica in lumea afa­ce­rilor, datorita cresterii pro­duc­tivitatii. Al doilea - nu exista o tehnologie adinc in­radacinata care sa tre­buiasca detronata. Ca si televiziunea, Inter­netul reprezinta un fenomen extrem de dezvoltat, si exista posibilitatea ca intr-o zi cele doua sa ajunga la un punct de convergenta . In prezent insa, ele ramin doua forme de a petrece timpul liber ca­re se exclud reciproc. In timp ce navigarea pe In­ter­net reprezinta o experienta per­sonala, televiziunea ra­mine un mediu orientat catre familie si activitati de grup. Obiceiurile vechi mor greu Succesul Microsoft in zo­na afacerilor a facut com­pa­nia sa creada ca poate con­vin­ge consumatorii sa isi a­runce televizoarele, DVD-pla­yerele si sistemele audio si sa le inlocuiasca printr-un PC cu o placa de sunet si un tuner tv, pe care sa ruleze Microsoft Windows Media Center. Iar consumatorii au demonstrat ca nu sint gata sa faca acest lucru. Asa cum a aratat si Skype, pina si un program care ofera oamenilor posi­bilitatea de a da telefoane gratuit oriunde in lume nu a condus la o renuntare in ma­sa la telefonul fix, relativ scump. Obiceiurile vechi mor greu, iar televizorul, precum si aparatul radio sau ziarul, sint obiceiuri adinc inradacinate. O alta viziune Spre deosebire de Bill Gates, Steve Jobs , fondatorul Apple , are o alta viziune asupra comportamentului consumatorului. Spre exem­plu, acesta stie faptul ca propriii consumatori nu vor renunta la televizoarele lor cu plasma, LCD sau HDTV, care au o diagonala din ce in ce mai mare, sint tot mai subtiri si tot mai ieftine, in favoarea unui PC cu tuner, si ca acestia nu doresc sa-si conecteze un calculator, folosit pentru alte lucruri, la televizor. Intelegind acest lucru, Apple a venit cu iTV, o solu­tie mult mai “prietenoasa” pentru nevoile multimedia ale consumatorilor. Aparatul nu este foarte scump, si se conecteaza wireless la cal­culatorul personal, per­mi­tind extragerea, vizionarea si controlarea lucrurilor despre care consumatorul este con­vins ca apartin televizorului sau. In acest fel, solutia Apple pentru rezolvarea pro­blemei convergentei compu­te­rului cu televizorul este con­struirea unui pod intre acestea, in locul invadarii si exploatarii unui teritoriu strain si inlocuirea insti­tu­tiilor sale, cum a incercat sa faca Microsoft. Pentru con­sumatorii care doresc sa respecte propriile traditii in materie de distractie, aceas­ta este o solutie mult mai eleganta, si, de aceea, mult mai probabil sa aiba succes pe piata. Ce se stie deocamdata Apple iTV va fi lansat, conform companiei, in primul trimestru al anului viitor, la un pret de 299 de dolari. Poate livra material video pe tv de pe PC sau Mac sau direct de pe Internet, totul wireless. Inca nu a fost anuntat continutul HD specific, insa contine conectori HDMI, USB, Ethernet, RCA si 802.11. Va fi controlat printr-o telecomanda, arata ca un Mac Mini , dar mai plat.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele