Milioane de persoane doresc sa "traiasca" in lumi virtuale online, afirma analistii Screen Digest. In tarile de vest, piata jocurilor online
multiplayer (MMOG) valoreaza mai mult de un miliard de USD. Jocuri cum ar fi:
World of Warcraft si lumi, cum ar fi Habbo Hotel devin platforme semnificative in lumea media, afirma raportul.
Veniturile din abonamentele MMOG vor atinde cifra de 1,5 miliarde USD pana in anul 2011. Insa cresterile MMOG sunt limitate fata de pietele in dezvoltare reprezentate de VOD (video on demand), unde veniturile vor atinge 11,4 miliarde USD peste patru ani.
Domeniul MMGO a devenit foarte diversificat in anii recenti, odata cu aparitia noilor jocuri.
Domina tipul de abonament, reprezentand 87% din venituri, afirma raportul care a examinat piata din America de Nord si Europa. World of Warcraft, cu opt milioane de abonati, detine 50% din piata. Dintre noile genuri care apar in MMOG, mentionam:
Creare de lumi virtuale:
Second Life
Animale de companie virtuale: Neo pets
Jocuri Puzzle MMO
Jocuri sportive
Conform analistilor, extinderea retelelor broadband precum si disponibilitatea consolelor
next generation vor ajuta cresterile in domeniul MMOG.