Încă de la început, jocul ne introduce în minunata lume a Pămantului de Mijloc (Middle Earth), urmand îndeaproape linia narativă a Frăţiei. Primele momente ale jocului ne transpun într-o
fantezie zburdalnică cu dimensiuni epice. Producătorul jocului, Turbine, nu şi-a propus să reinventeze
roata cu LOTR, dar a reuşit să creeze un RPG, în care deciziile jucătorului influenţează în orice moment desfăşurarea viitoare a poveştii. Pentru că, înainte de toate, povestea, deşi se leagă de personajele clasice, de data aceasta se învarte şi se modelează după temperamentul şi personalitatea celui care joacă.
Rasele care compun lumea LOTR sunt exact cele la care ne-am fi aşteptat:
pitici , hobbiţi, elfi şi oameni, fiecare cu teritoriile proprii de început. Fiecare rasă are particularităţile ei şi jocul oferă un tutorial pentru a ne obişnui cu acţiunile caracteristice. Deşi misiunile de început sunt de antrenament, ele au darul de a introduce jucătorul direct în mijlocul acţiunii.
Intenţia creatorilor a fost ca gamerul să fie de la bun început considerat unul dintre eroii jocului, şi nu un personaj neînsemnat care, prin eforturi deosebite, poate ajunge asemenea personajelor principale. În joc există şi un simţ deosebit al magicului, în sensul că întregul mediu pare plin de viaţă şi doar aşteaptă un gest al eroului pentru a porni în acţiune.
(continuarea in
Atac )