Frumusete & Ingrijire

#odihna #frumusete #somnul de frumusete

Adevarul despre "somnul de frumusete"

Somnul de frumusete este un lucru real,  la care poti apela in fiecare zi. Probabil ca ai observat ca in zilele in care nu dormi suficient acest lucru se vede pe fata ta. Tenul este obosit si lipsit de stralucire, iar starea ta generala este proasta.

Lipsa somnului face ca vasele de sange sa se dilate, ceea ce duce la cercuri negre in jurul ochilor. Cearcanele si cercurile negre nu dispar insa asa usor. De asemenea, somnul insuficient provoaca stres si tensiune. Vei fi mult mai nervos, mai obosit si suparat si cu siguranta aceste sentimente isi pun amprenta asupra aspectului tau fizic.

Daca ai pierdut noptile la petreceri, cu mult alcool si tigari, lucrurile stau si mai rau. Alcoolul afecteaza calitatea somnului si cauzeaza cearcane, iar fumatul duce la imbatranirea prematura a pielii si la aparitia ridurilor.
 

De ce ai nevoie de somnul de frumusete


Pielea ta, ca de altfel intreg organismul tau intra in faza de reparatie in timp ce dormi. Atfel, in timp ce dormi, pielea se regenereaza. Celule noi de piele se dezvolta si le inlocuiesc pe cele vechi.

In timpul somnului, apar o serie de schimbari metabolice si hormonale, care afecteaza intreg organismul, inclusiv pielea. Lipsa somnului, deregleaza aceste procese. Somnul este insa benefic pentru intreg organismul, nu doar pentru piele. Problemele cronice de somn sunt asociate cu hipertensiunea, afectiunile cardiace, diabetul si depresia.

Somn reparator pentru tenul obosit


Pielea este un organ care se regenereaza rapid. Dupa doua nopti cu somn odihnitor efectul este vizibil. Pentru un organism sanatos si o piele frumoasa, ai nevoie de 7 - 8 ore de somn pe noapte. Daca esti tentat sa dormi mai mult, trebuie sa stii ca nici acest lucru nu este benefic pentru piele.

Mai mult de 10 ore de somn duc la distrugerea celulelor pielii. Daca iti este somn, poti atipi 30 de minute, dupa-amiaza.
 

Cinci pasi catre un somn de frumusete mai bun


Pentru un somn odihnitor, incearca acesti cinci pasi:

1. Gandeste-te la ceva pozitiv. Inainte de culcare, lasa gandurile proaste deoparte si gandeste-te la lucruri frumoase. De asemenea, gandeste-te la cat de benefic este somnul pentru organismul tau si cat de bine te vei simti a doua zi, dupa o noapte de odihna.

2. Creeaza un obicei al somnului. Incearca sa mergi la culcare si sa te trezesti la aceleasi ore, in fiecare zi, chiar si in weekend. Acest ritm va fi benefic pentru pielea ta.

3. Dormi pe spate. Atunci cand dormi pe burta, fata iti intra in perna si duce la aparita ridurilor si a altor semne, care nu vor trece rapid atunci cand te trezesti. Incearca sa eviti somnul pe burta si sa dormi mai mult pe spate.

4. Foloseste lenjerie delicata. Lenjeriile de pat delicate, din materiale naturale sunt benefice pentru piele, nu formeaza cute si nu irita. Pielea va respira mai bine si te vei trezi mai odihnit.

5. Alege lenjerie alba. Colorantii folositi pentru lenjeriile de pat pot irita pielea sensibila.

Daca vrei sa arati si sa te simti bine, incearca sa ai grija si de somnul tau. Piveste-l ca pe o sursa de energie si sanatate. In plus, inainte de culcare demachiaza si curata bine fata si aplica o crema hranitoare pentru tipul tau de piele.
 

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din frumusete-ingrijire

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului


Citeste pe ele.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Vedeta lunii septembrie: anghinarea. De ce merita cumparata?

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare