Fitness

#ski nautic #volei #aquajogging #caiac-canoe #tenis #inot #vara #sport

Sporturile verii, aventura din apa si de pe plaja!

In vacanta, esti mai degraba adeptul activitatilor fizice, al senzatiilor puternice si al adrenalinei la maximum? Sau dimpotriva, iti place sa lenevesti pana tarziu in pat sau in fata televizorului? Oricare ar fi profilul tau, plaja ne ofera multiple posibilitati care ii atrag si pe cei mai putini sportivi dintre noi.

 

Facand un calcul, sporturile de plaja reunesc trei „ingrediente” star ale verii care te ajuta in modelarea corpului, in obtinerea placerii si a bunei dispozitii si mai ales sa te bronzezi superb, fara sa iti dai seama si sa te plictisesti:

Apa: permite tonifierea musculaturii intregului corp. Pe langa faptul ca multiplica efortul la care sunt supusi muschii, intaresc articulatiile si amelioreaza circulatia sangvina, apa ofera o senzatie de lejeritate si de destindere a corpului, incomparabila. Persoanele care vor sa isi tonifice musculatura fara sa se implice la un efort prea mare pot opta pentru aquajogging , iar cele mai temerare pentru ski nautic sau caiac-canoe .

Nisipul: constituie terenul ideal pentru a dobandi picioare frumoase si pentru a scapa de celulita rebela. Nu numai ca atenueaza socurile, dar provoaca un dezechilibru care obliga muschii sa lucreze in profunzime. Voleiul pe plaja si tenisul de plaja sunt exemplul cel mai potrivit de sporturi care combina exercitiile fizice si placerea jocului.

Soarele: este un euforizant, excelent pentru moral, dar de asemenea dusmanul numarul unu al pielii. Or, in timpul efortului, nu resimti la fel efectele ca atunci cand stati pur si simplu la plaja. Insa, indiferent de activitatea pe care o faceti, nu uitati sa beti apa periodic si sa folositi crema cu factor de protectie solara de mai multe ori pe zi.

Caiac-canoe, seductia plutirii

Cum se practica?

In rau sau in mare, acest sport ofera multiple posibilitati de distractie care ii fermeca atat pe debutanti ca si pe cei mai ssportivi dintre noi. Intr-un canoe, se vasleste cu ajutorul unei pagaie simple – care are numai la un capa pala care intra in apa – cu genunchiul indoit, cu talpa piciorului sprijinita pe un dispozitiv fix. La caiac, se foloseste padela – care este prevazuta cu pale la ambele capete – fiind tinuta cu mainile din zona de mijloc, in pozitie asezata. Prin tractiuni simple de o parte si se alta se asigura deplasarea ambarcatiunii.

Daca esti pasionat de aventura, merita sa incerci un astfel de sport, insa trebuie sa ai o conditie fizica de invidiat, rapiditate si indemanare.

Cum ma echipez?

Orice ambarcatiune ati alege aveti nevoie doar de un simplu costum de baie (sau maieu si pantaloni scurti). Purtarea castii si a combinezonului este recomandata insa nu obligatorie daca practicati de placere la tarmul marii. In schimb, nu uitati de vesta de salvare, caci exista riscul ca barca sa se rastoarne si sa va fie foarte greu sa o restabiliti din cauza oboselii.

Care sunt beneficiile?

Caiac-canoe dezvolta muschii bratelor dar si muschii abdominali sunt foarte solicitati. Acest sport ofera practicantului forta, suplete, rezistenta fizica si dezvoltarea armonioasa a corpului. De asemenea, influenteaza pozitiv mobilitatea articulara si a coloanei vertebrale.

Volei pe plaja, corp superb... ridicat la fileu

Cum se practica?

Voleiul pe plaja se joaca doi contra doi, sau mai multi bineinteles, pe un teren de 8x16 m, separat printr-un fileu inalt de 2,24 m pentru femei si de 2,43 m pentru barbati. Un meci se deruleaza in doua seturi a cate 21 de puncte. Se joaca cu bratele bine intinse, insa toate partile corpului sunt solicitate.

Cum ma echipez?

Un costum de baie lejer si care sa iti confere libertate de miscare este suficient. Bichinii sexy nu sunt exclusi, insa aveti grija la miscarile pe care le faceti daca nu optati pentru un slip tip short.

Care sunt beneficiile?

Nimic nu e mai placut decat sa alergi in picioarele goale pe nisip, fapt ce va ajuta la tonifierea picioarelor si a muschilor fesieri. Acestia sunt solicitati intens prin pastrarea constanta a echilibrului, dar si bratele si pectoralii se tonifica datorita presiunii exercitate in momentul lovirii mingii.

Aquajogging, relaxare in pas alergator

Cum se practica?

Stii foarte bine cum ce este joggingul. Aquajogging, dupa cum indica si denumirea, este practic jogging in apa, mai precis alergarea usoara pe nisipul ud de pe tarmul marii. Acesta miscare provoaca o rezistenta pentru ca picioarele trebuie sa treaca prin apa, ceea ce mareste efortul la care sunt supusi muschii.

Cum ma echipez?

Nu ai nevoie de niciun echipament special, decat de un costum de baie lejer sau o tinuta sport simpla si care sa-ti ofere libertate de miscare si bineinteles de o crema cu factor de protectie, pentru ca esti expus/a soarelui, din plin. Daca nu vrei sa alergi prin apa mare, ci doar pe tarmul marii, o pereche de tenisi ti-ar fi utila pentru a nu risca sa te intepi sau sa calci in ceva care te poate rani.

Care sunt beneficiile?

Nisipul constituie un excelent teren pentru a-ti tonifia membrele inferioare. Atat joggingul, cat si aquajoggingul sunt recomandate persoanelor care vor sa isi intareasca muschii coapselor si a fesierilor. Aquajoggingul ameliroreaza ritmul cardiac si circulatia snagvina, in timp ce apa ofera o senzatie foarte placuta de masaj.

Ski nautic, unduirea apei

Cum se practica?

Urcat pe un ski sau doua, esti tras de o barca care isi adapteaza viteza in functie de greutatea corpului tau, intre 15 si 55 km/h. Daca esti incepator/oare este bine sa optezi pentru doua skiuri pentru ca sunt mai usor de de manuit. Se poate practica pe apa lacurilor, a raurilor sau pe mare.

Cum ma echipez?

Un costum de baie comod si echipamentul oferit de cei care au in dotare obiectele necesare practcarii acestui sport si neparat o vesta de salvare.

Care sunt beneficiile?

Sport complet, ski-ul nautic tonifica musculatura membrelor inferioare, a abdomenului, a partii dorsale si a umerilor. De asemenea, amelioreaza capacitatea cardio-respiratorie. Este recomandat cu precadere celor care iubesc senzatiile puternice.

Tenis pe plaja, miscare in aer liber

Cum se practica?

Tenisul pe plaja este un joc care se practica in doia cu ajutorul rachetelor. Este o combinatie intre tenis si volei deoarece regula de baza este sa trimiti mingea potrivit regulilor de tenis, insa cu o exceptie: mingea nu trebuie sa cada, se loveste numai in aer ca si la volei. Se joaca in echipe de doi sau mai multi, cu sau fara fileu.

Cum ma echipez?

Puteti juca tenis pe plaja, in locuirl unde dispuneti de locul necesar. Rachetele se pot procura de la magazinele de pe plaja sau de la vanzatorii specializati de produse sportive.

Care sunt beneficiile?

In afara de beneficiile oferite de tenisul obisnuit, versiunea „pe plaja” tonifica si mai mult bratele, umerii si mai ales musculatura picioarelor datorita efortului de a va mentine echilibrul pe nisip.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din fitness-aerobic

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, dr Muheidli Chadi: Fertilizare in vitro cu ovocite donate. Indicatii si sanse de reusita

Expertul Acasa.ro, dr Muheidli Chadi, medic specialist obstetrica-ginecologie

Pune o intrebare