Fitness

#schi #iarna #zapada #sport

Reguli pe care sa le urmezi atunci cand mergi la schi

Iarna si-a intrat deja in drepturi mai ales  in zonele muntoase, asa ca ar fi bine sa profiti din plin de sezonul de schi. Totusi, pentru a preveni accidentele, este recomandat sa ai in vedere cateva reguli si sa le respecti intocmai. Pentru ca vacanta ta sa fie perfecta, fara niciun fel de incindente, trebuie sa acorzi atentia cuvenita acestui sport care poate fi destul de  periculos.


Fa incalzire


Inainte de a imbraca echipamentul si de a te urca pe schiuri, este absolut necesar sa faci cateva exercitii de incalzire.  De asemenea, exercitiile de streching sunt absolut esentiale pentru a evita luxatiile si alte probleme asemanatoare. Daca este posibil, alearga usor 300 de metri, iar apoi fa 15 – 20 de flotari, genoflexiuni si miscari ale trunchiului.


Mai mult decat atat, o saptamana sau chiar doua inainte de vacanta ar fi bine sa  mergi la o sala de fitness pentru ca trupul tau sa se obisnuiasca cu efortul fizic.


In acest fel iti vei pregati corpul pentru miscarile bruste care urmeaza sa le faca, de ce mai multe ori involuntar .


Evita mesele copioase


Cu cateva ore inainte de a merge la schi, evita sa servesti mese bogate si foarte variate. Desigur, este bine sa mananci pentru a avea energie si putere, insa cu o ora inainte de schi ar fi bine sa te rezumi doar la o portie de cereale cu lapte si eventual un fruct.


Chiar daca te tenteaza sa mananci mancaruri grele si grase (sarmale, friptura, snitel etc), ar fi bine sa le consumi totusi dupa ce te intorci de la schi. Altfel, risti sa te confrunti cu o indigestie sau sa te misti greoi din cauza alimentelor grase.


Alege o panta pentru incepatori


Chiar daca stii sa schiezi bine, ar fi bine ca prima oara sa optezi pentru o panta pentru incepatori pentru a te reobisnui cu miscarile, cu echilibrul etc. Acest lucru este recomandat mai ales in momentul in care nu ai mai schiat de foarte multa vreme.


Dupa ce ai incercat o data panta pentru incepatori, poti trece la cea pentru avansati (daca este cazul), dar numai daca te simti pregatit.


Nu te grabi


Chiar daca esti priceput, nu te grabi sa incerci din prima sarituri sau alte scheme care te pot pune in pericol.  Abia dupa ce schiezi lejer timp de cel putin 20 de minute, poti incerca sa faci diverse miscari care te incanta.
 

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din fitness-aerobic

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, dr Muheidli Chadi: Fertilizare in vitro cu ovocite donate. Indicatii si sanse de reusita

Expertul Acasa.ro, dr Muheidli Chadi, medic specialist obstetrica-ginecologie

Pune o intrebare


Citeste pe ele.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului