Fitness

#tonus muscular #brate #picioare #atrofiere #oase #muschi #miscare #tae-bo #exercitii

Exercitii Tae-Bo Special pentru redobandirea tonusului muscular

Multi oameni renunta sa mai mearga pe jos in favoarea autoturismelor, sa mai iasa la o plimbare in schimbul televizorului. Din pacate, odata cu aparitia automatizarilor, foarte putine persoane mai ajung sa intretina un nivel de activitate musculara suficient de ridicat pentru a-si pastra muschii in deplina sanatate.

Insa, muschii se dovedesc necesari pentru majoritatea miscarilor si indeosebi pentru protejarea articulatiilor. In lipsa unor exercitii adecvate (cum este de exemplu tae-bo special) acestia se atrofiaza. Nu trebuie sa fi suprins/a daca intr-o anumita zi majoritatea activitatilor simple precum gradinaritul sau curatenia zilnica ti se vor parea dificile si vor fi insotite de oboseala si dureri musculare .

Lipsa activitatilor musculare antreneaza atrofia musculara care este asociata cu decalcifierea oaselor (osteoporoza), deci cu o crestere a riscului de fracturi. Atrofia muschilor abdominali si lipsa supletii muschilor dorsali favorizeaza aparitia durerilor de spate si hernia. De asemenea, lipsa flexibilitatii muschilor limiteaza miscarile articulatiilor.
Dezvoltarea muschilor constituie unul dintre cele mai bune raspunsuri la aceste probleme de sanatate cauzate de o lipsa de vigoare musculara.

Cum trebuie sa ne tonifiem muschii?

Daca un muschi ramane inactiv, el se atrofiaza, devine flasc, moale, fara nicio vigoare. Tonusul apare in momentul in care muschiul se dezvolta in urma unei stimulari, prin intermediul exercitiilor fizice. Deci, tonusul muscular este inevitabil legat de dezvoltarea musculara.

Specialistul nostru in tae bo Cristian Popescu recomanda un program special pentru imbunatatirea tonusului muscular general. Exercitiile dinamice care urmeaza au rolul de a-ti modela corpul repede si usor, prin tonifierea musculaturii abdominale si a picioarelor si prin arderea celulitei nedorite din aceste zone.

Incalzirea

Se incepe programul cu 30 de ridicari pe varfuri cu picioarele lipite, 20 de rotiri de genunchi spre stanga si spre dreapta, 30 de semigenuflexiuni, 30 de rotiri de bazin spre dreapta si spre stanga, 30 de aplecari in fata.

Genunchii la piept

Cu bratele in garda, ridica alternativ la piept genunchii. Executa 30 de exercitii in 3 serii. Exercitiu acesta are rolul de a tonifia musculatura abdominala si zona din spate a piciorului, cu observatia ca in timpul ridicarii genunchiului la piept, trebuie sa strangeti calcaiul puternic la sezut.

Lovitura in fata

Cu bratele in garda, loveste cu piciorul drept in fata. Lovitura trebuie sa fie executata in 3 timpi: armarea piciorului ridicand genunchiul la piept, lovitura propriu-zisa intinzand piciorul, revenirea in pozitia picior armat si apoi in pozitia initiala. Executa apoi 40 de exercitii alternative in 4 serii. Cu acest exercitiu iti poti sculpta picioarele facandu-le sa arate sexy repede si usor.

Lovitura in spate

Sprijinindu-te cu bratele de ceva stabil si fix, cu piciorul drept armat indoit, intinde-l in spate. Se executa 30 de exerciti in 3 serii alternative. Exercitiul are rolul de a tonifia fesele.

 

 

 

 

Ridicari scurte

In aceeasi pozitie ca la exercitiul precedent, cu piciorul usor ridicat in spate, incerca sa-l ridici cat mai mult posibil fara sa te apleci in fata. Realizeaza aceasta miscare destul de rapid, fara a lasa piciorul mai jos decat pozitia initiala cu care am inceput. Executa 40 de exercitii in 4 serii alternative. Acest exercitiu va arde celulita de pe fese.

Rotiri de trunchi

Se sta in sezut cu picioarele intr-o pozitie confortabila, cu mainile la ceafa si coatele retrase cat mai mult spre spate. Din aceasta pozitie, executa rotiri de trunchi. Se efectueaza 30 de exercitii in 3 serii alternative. Acest exercitiu are rolul de a-ti subtia talia si de a tonifia muschii abdominali.

Acest program trebuie urmat pe o perioada de patru saptamani, timp in care efectele vor fi vizibile.

Informatiile au fost oferite de catre specialistul tae-bo Cristian Popescu - www.taebospecial.ro

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din fitness-aerobic

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, dr Manuela Ravescu – medic dermatolog: Cea de-a patra stare de agregare a materiei, in sprijinul esteticii

Expertul Acasa.ro, dr Manuela Ravescu – medic dermatolog

Pune o intrebare

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Feniculul previne cancerul. Descopera-i toate beneficiile!

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare