Fitness

#sanatate #miscare #fitness

Cum sa ai energie si forta de olimpic

Nu trebuie sa fii un atlet de la Olimpiada ca sa beneficiezi de un program de sport eficient, care sa iti lucreze cat mai multe grupe de muschi. O scurta cursa de viteza este ideala pentru inima si plamanii tai.

Nu trebuie insa sa alergi pe stadioane ca sa fii in forma. Te poti antrena chiar si atunci cand mergi pe jos, in parc, cand mergi cu bicicleta sau cand faci curat prin casa. In mod obisnuit, sprintul este asociat cu alergarea, insa acest tip de miscare poate fi aplicat in toate activitatile noastre de zi cu zi.

Iata mai jos cateva dintre beneficiile sprintului si cum pot adauga mai mult viteza rutinei tale:

Beneficii pentru sanatatea cardiovasculara

Un scurt sprint solicita la maxim inima, plamaniii si muschii, care in timp aduce o serie de beneficii pentru sanatate. Stimuleaza sistemul imunitar, intareste inima si reduce presiunea arteriala.

Chiar daca nu ne dam seama, cei mai multi dintre noi efectuam zilnic anumite exercitii fizice. Poti insa trece la nivelul urmator, prin accelerarea miscarilor pe care le faci, la o intensitate mai mare ca de obicei. Chiar si 10 - 15 minute de miscare intensa sunt suficiente pentru a pune in miscare un organism obosit si pentru a stimula inima.

Daca nu ai mai facut miscare, este indicat sa incepi cu miscari moderate, cu care sa obisnuiesti organismul. Adauga apoi treptat miscari si exercitii fizice de intensitate mai mare.

Accelereaza lucrurile

Pentru a pune in miscare intreg organismul nu trebuie neaparat sa mergi la sala sau pe stadio sa alergi. Poti incorpora anumite miscari in activitatile tale zilnice. Poti incerca sa alternezi plimbarile prin parc cu sesiuni mai intense de alergat.

Aceasta metoda este practicata intens de catre atleti: perioadele de relaxare alterneaza cu perioadele de intensitate maxima. Daca mergi pe jos, incearca sa gasesti un ritm mai alert pe care sa il mentii cateva minute, dupa care reia mersul obisnuit. Ca regula generala, cu cat lucrezi mai intens, cu atat ai nevoie de mai mult timp sa te odihnesti si sa iti revii dupa fiecare efort.

Daca mergi cu bicicleta, incearca sa mergi mai rapid anumite distante. Pedaleaza cat de repede si puternic poti, dupa care sa mergi mai incet, o portiune similara.

Sfaturi de miscare

Este foarte important sa iti pregatesti inima si plamanii, dar si incheieturile si muschii, inainte de a incepe un astfel de antrenament. In acest fel vei reduce riscul de accidentari. Incepe antrenamentul cu o incalzire usoara dupa care sa maresti treptat intensitatea efortului.

Cele mai mari beneficii vin atunci cand lucrezi grupe mari de muschi, precum picioarele, deoarece au un impact mai mare asupra inimii si plamanilor.

Mersul pe jos, pe bicicleta, inotul sau urcatul scarilor si chiar datul cu aspiratorul sunt activitati excelente pe care sa le incerci daca vrei sa fii in forma.

Si dansul este o forma extraordinara de miscare deoarece pune in miscare intregul organism. Orice stil de muzica este potrivit, atata timp cat te misti si te bucuri de experienta.
 

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din fitness-aerobic

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, dr Muheidli Chadi: Fertilizare in vitro cu ovocite donate. Indicatii si sanse de reusita

Expertul Acasa.ro, dr Muheidli Chadi, medic specialist obstetrica-ginecologie

Pune o intrebare


Citeste pe ele.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului