Fitness

#sanatate #sport #fitness #personalitate #bicileta fitness

Cum alegi exercitiile de fitness in functie de personalitatea ta

Atunci cand abandonezi rapid un program de exercitii pe care ti-ai propus sa-l urmezi, inseamna ca nu l-ai ales in concordanta cu personalitatea ta. Potrivit specialistilor, unei persoane dinamice si plina de energie nu i s-ar potrivi exercitiile yoga, de exemplu, unde este nevoie de multa liniste interioara si concentrare pentru a le realiza. Iata cateva sfaturi oferite de experti pentru a sti cum sa-ti alegi exercitiile de fitness in functie de personalitatea ta.


Ceasul biologic

Potrivit Pamelei Peeke, autorul cartii "Fight Fat After Forty", citata de webmd.com, in primul rand ar trebui sa iti alegi un tip de exercitii in concordanta cu ceasul tau biologic. Daca esti o persoana matinala poti opta pentru exercitii la orele diminetii, iar daca te trezesti mai tarziu cel mai bine ar fi sa ai un antrenament seara.

Introspectia este cea mai buna metoda prin care iti poti alege tipul de antrenament potrivit. Daca esti o persoana timida, Melanie Polk, director de educatie nutritiva la Institutul American de Cercetare a Cancerului, spune ca trebuie sa alegi un sport pe care sa il practici singur, precum jogging-ul. La polul opus, poti opta pentru o sala de fitness unde sa socializezi cu cei din jur.


Linda Shelton, director de fitness al revistei "Shape", a identificat 5 tipuri de personalitate de fitness distincte. Tu in care te incadrezi?


1. Patratele

Daca esti stabil in ceea ce faci te incadrezi in tipul de personalitate al "patratelor". Ai tendinta de a dezvolta acelasi tip de program care nu te va lasa sa vezi progresele facute deoarece face parte din rutina ta zilnica. Poti incerca noi activitati pentru a combate plictiseala.


2. Dreptunghiurile

Esti mai flexibil din punctul de vedere al tipului de miscare practicat, insa preferi o oarecare ordine si disciplina. Iti plac antrnamentele comune, in care nu esti singur. Alatura-te unei club.


3. Triunghiurile

Esti competitiv/a si orientat pe rezultate atunci cand te antrenezi. Iti monitorizezi progresul cu fiecare sedinta de antrenament si iti propui diferite teluri. Gaseste-ti un partener de antrenament.


4. Cercurile

Cea mai comuna personalitate de fitness, cercurile sunt persoane conduse de emotii. Prefera grupurile conduse de antrenori si mai mult socializeaza decat sa se miste.


5. Curbele

Opusul patratelor, persoanele care se incadreaza in aceasta categorie urasc rutina. In plus, le place ca activitatea pe care o practica sa fie placuta si distractiva. Variaza tipurile de exercitii.

Foto: www.gmtoday.com

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din fitness-aerobic

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, dr Muheidli Chadi: Fertilizare in vitro cu ovocite donate. Indicatii si sanse de reusita

Expertul Acasa.ro, dr Muheidli Chadi, medic specialist obstetrica-ginecologie

Pune o intrebare


Citeste pe ele.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, dr Manuela Ravescu – medic dermatolog: Cea de-a patra stare de agregare a materiei, in sprijinul esteticii

Expertul Acasa.ro, dr Manuela Ravescu – medic dermatolog

Pune o intrebare