Financiar

Wu Xing a deschis prima franciza la Cluj

Wu Xing, cel mai cunoscut brand de mancare chinezeasca cu livrare exclusiv la domiciliu, are o prima unitate francizata.

Noul restaurant chinezesc deschis in luna martie a acestui an la Cluj in sistem de franciza este situat in cartierul Manastur si dispune de o suprafata de 200 mp, un spatiu optim pentru asigurarea si respectarea fluxurilor tehnologice standardizate conform reglementarilor legale in materie.

Restaurantul, dotat cu echipamente si instalatii de ultima generatie, functioneaza cu o echipa tanara de 25 de angajati a caror pregatire temeinica a avut loc in unitatile proprii din Bucuresti ale companiei francizoare, in asa fel incat acestia sa poata furniza clientilor clujeni aceeasi calitate a produsului si a serviciilor marca Wu Xing.

Inca din prima saptamana de la inaugurare, restaurantul Wu Xing din Cluj a atras deja primii 500 de consumatori, care comanda produsele cu specific chinezesc atat pentru pauza de pranz de la birou, cat si pentru serile petrecute la domiciliu.  

Noul punct de lucru Wu Xing a necesitat o investitie initiala de cca 90.000 de euro, ce reprezinta amenajarea spatiului de lucru, achizitionarea utilajelor de productie si a echipamentelor complementare dar si a accesoriilor necesare, inclusiv a autovehiculelor folosite la livrare, precum si taxa de franciza.

Deschiderea acestei unitati Wu Xing in franciza inseamna, in esenta, ca liderul incontestabil al livrarilor la domiciliu isi dezvolta intr-un ritm foarte sustinut afacerea printr-o viziune a actionariatului clara, precisa si bine orientata la nivel strategic. Este si motivul pentru care compania detinatoare a cunoscutului brand - CSC Exim 92 - s-a implicat puternic in demararea afacerii de la Cluj.

Conceptul de franciza Wu Xing a fost studiat si analizat in cursul anului 2006, moment la care intreaga afacere insuma trei puncte de lucru prin intermediul carora se deservea intreaga suprafata a capitalei. Astazi, activitatea companiei se deruleaza utilizand cele 36 de masini ale propriului parc auto ?i inseamna ca ?i for ?a desfa?urata implicarea unui numar de 150 de angajati permanent, investitiile cumulate pana in anul 2007 fiind evaluate la nivelul a 600.000 euro numai in dezvoltarea Wu Xing, la care se mai adauga o suma similara pentru brandul de mancare romaneasca Hai La Masa. Ambele investitii au permis realizarea unei cifre de afaceri de cca 1.950.000 euro pentru anul trecut.

Identificarea primului partener de franciza a avut loc in urma cu un an, la jumatatea lui 2007, atunci cand practic a fost semnat si contractul de franciza cu noul antreprenor. Incepand de atunci si pana la deschiderea oficiala a restaurantului, noul partener de afaceri a invatat si descoperit tot ce trebuie sa cunoasca un om de afaceri in materie de organizare a unei activitati centrate pe arta culinara si bucataria exotica.

Sabin Cernea, presedinte al CSC Exim 92 si proprietar al restaurantului Wu Xing a declarat: “Sunt foarte increzator in dezvoltarea afacerii in sistem de franciza. Avem meritul ca, din anul in care am intrat pe piata, mai precis anul 1999, printr-un efort sustinut si o profesionalizare continua a angajatilor nostri, alaturi de seriozitatea cu care am tratat si rezolvat toate problemele, de la cele legate de meniuri pana la cele legate de timp de livrare si costuri, sa ne atragem un bun renume in ceea ce inseamna calitatea produselor si a serviciilor dar si diversificarea constanta a ofertei noastre.

Am ales Clujul fiindca ni s-a parut cea mai buna optiune de extindere pentru inceput, cunoscut fiind apetitul ardelenilor intr-ale bucatariei, chiar si a celei mai sofisticate si nu in ultimul rand gradul de dezvoltare al zonei. Am facut acest pas cu gandul la cei mult prea ocupati din marile orase care au mare nevoie de astfel de servicii, dar mai ales de o mancare bine gatita si servita direct si rapid la locul in care se afla. La birou, acasa sau oriunde in alta parte. Stim cu totii ca timpul inseamna bani!”

Planul de extindere al companiei lui Sabin Cernea, care detine brandul Wu Xing, are in vedere doua directii paralele: pe de o parte, extinderea retelei din capitala prin construirea altor puncte de productie cu resurse proprii, iar pe de alta parte, dezvoltarea sistemului de franciza si incheierea de parteneriate pentru celelalte orase mari din tara.

Ritmul de crestere dorit de francizor este patrunderea la acest moment doar pe piete mai mari cum ar fi Brasov, Constanta, Iasi, Timisoara, Ploiesti, Pitesti si deschiderea altor 5-6 francize in urmatorii 2-3 ani. Se au in vedere, cu prioritate, orase mai mari, cu o populatie de cel putin 200.000 locuitori si cu un nivel economic ridicat dar si potential de dezvoltare relevant. Cifra de afaceri estimata pentru o unitate francizata este de aprox. 360.000 – 370.000 euro in primul an de functionare, numarul de comenzi de la lansare fiind la nivelul de cca 100 de comenzi zilnic.

 


Pentru cele mai importante stiri ale zilei aboneaza-te la Newsletter-ul de Stiri Principale Acasa.ro

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din financiar

Top

Cauta-ti perechea