Potrivit directorului general al Registrului Comertului, procedura de infiintare a unei firme este foarte simpla. Pentru asta, romanii au nevoie doar de un cont de utilizator.
“Ceea ce este important este ca toate evenimentele de viata care privesc o firma inregistrata in Registrul Comertului se pot derula exclusiv in sistem online.
Procesul este bidirectional si toate documentele pe care le emite Registrul Comertului in derularea acestor activitati de infiintare, modificare, dizolvare, lichidare si radiere sunt transmise in aceeasi modalitate, cu semnatura electronica, pe contul utilizatorului”, a declarat Valentina Burdescu, potrivit Agerpres.
Potrivit Valentinei Burdescu, la ora actuala, pe ONRC sunt inregistrati 700.000 de utilizatori care acceseaza diverse servicii ale Registrului Comertului. Aceasta a mai precizat, ca pe langa procesul de infiintare, modificare, dizolvare si radiere a unei firme, sunt incluse si procesele de furnizare de informatii, certificate constatatoare privind datele la zi ale unei firme inregistrate in Registrul Comertului, certificatul de raport istoric privind toate mentiunile care s-au inregistrat la o firma de la infiintare, scrie antena3.ro.
“Pe o perioada de 5 ani, noi ne-am propus ca din totalul cererilor care se transmit la Registrul Comertului un procent de aproximativ 60% - 65% sa fie depuse prin serviciile online”, a mai precizat Valentina Burdescu.