Un procent 17% din companiile romanesti a inregistrat vanzari cu 30% pana la 50% mai mici in prima jumatate a acestui an, fata de aceeasi perioada a anului anterior, se arata intr-un studiu realizat de Linea Directa Comunications. Studiul mai spune ca doar 8% din companiile intervievate au spus ca vanzarile le-au crescut.
Potrivit studiului, citat de NewsIn, pentru a depasi criza financiara, companiile pun un accent mai mare pe strategiile pe termen scurt , cum ar fi imbunatatirea relatiilor cu clientii (62%), dezvoltarea unor produse sau servicii in concordanta cu nevoile reale ale clientilor existenti (52%) si organizarea unor campanii de marketing mai agresive si mai targetate (41%).
In acelasi timp, se acorda o importanta mai redusa atragerii unor noi segmente de clienti sau expansiunii pe alte piete (40%), utilizarii unor noi canale de distributie si vanzare (31%) sau stabilirii unor parteneriate strategice (15%).
De asemenea, printre masurile foarte des utilizate se numara si reducerea costurilor prin reducerea bugetelor de marketing sau vanzari, reducerea bugetelor de personal, colaborarea cu noi furnizori sau renegocierea preturilor cu partenerii mai vechi.
( citeste continuarea in NewsChannel.ro )