Financiar

#cheltuieli romani #produse alimentare #consum alimente # pret alimente

Studiu GfK: Romanii au dat bani mai multi pe mai putina mancare

Cheltuielile romanilor pentru bunuri de larg consum au crescut cu 5,4% in moneda nationala in 2011 fata de anul 2010, cresterea fiind generata in principal de nivelul inflatiei, arata un studiu GfK .

Cu totate ca sumele cheltuite au crescut, volumul de bunuri achizitionate a scazut cu aproximativ 1%.

Segmentul produselor alimentare a crescut cu 12% in valoare, influentat in special de cresterea preturilor.

Se observa un trend ascendent si in cazul produselor de ingrijire personala si al produselor de intretinere a locuintei, cu o crestere de 7%, respectiv 6% fata de anul precedent.

Contrar tendintei generale, cheltuielile pentru bauturi ( sucuri , cafea, bere, apa) au fost mai mici cu 2% fata de anul precedent. Chiar daca gospodariile achizitioneaza aceste produse cu o frecventa mai mare (in special apa minerala), valoarea medie pe act de cumparare este mai mica cu aproximativ 6%.

"Daca in 2010 consumatorii ocazionali renuntau sa mai cumpere anumite produse, anul 2011 a adus putina relaxare care s-a reflectat in cresterea numarului de cumparatori pentru majoritatea categoriilor de bunuri de larg consum", a declarat Raluca Raschip, Consumer Goods Director GfK Romania.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din financiar

Top

Cauta-ti perechea