Cheltuielile romanilor pentru bunuri de larg consum au crescut cu 5,4% in moneda nationala in 2011 fata de anul 2010, cresterea fiind generata in principal de nivelul inflatiei, arata un studiu GfK .
Cu totate ca sumele cheltuite au crescut, volumul de bunuri achizitionate a scazut cu aproximativ 1%.
Segmentul produselor alimentare a crescut cu 12% in valoare, influentat in special de cresterea preturilor.
Se observa un trend ascendent si in cazul produselor de ingrijire personala si al produselor de intretinere a locuintei, cu o crestere de 7%, respectiv 6% fata de anul precedent.
Contrar tendintei generale, cheltuielile pentru bauturi ( sucuri , cafea, bere, apa) au fost mai mici cu 2% fata de anul precedent. Chiar daca gospodariile achizitioneaza aceste produse cu o frecventa mai mare (in special apa minerala), valoarea medie pe act de cumparare este mai mica cu aproximativ 6%.
"Daca in 2010 consumatorii ocazionali renuntau sa mai cumpere anumite produse, anul 2011 a adus putina relaxare care s-a reflectat in cresterea numarului de cumparatori pentru majoritatea categoriilor de bunuri de larg consum", a declarat Raluca Raschip, Consumer Goods Director GfK Romania.
#cheltuieli romani #produse alimentare #consum alimente # pret alimente
Studiu GfK: Romanii au dat bani mai multi pe mai putina mancare
Studiu GfK: Romanii au dat bani mai multi pe mai putina mancare Cheltuielile romanilor pentru bunuri de larg consum au crescut cu 5,4% in moneda nationala in 2011 fata de anul 2010, cresterea fiind generata in principal de nivelul inflatiei, arata un studiu GfK.- 2012-03-29 2012-03-29
Articole din financiar
Cauta-ti perechea