Financiar

#cumparaturi #strategii magazine #carucioare magazine #aranjare rafturi

Strategiile magazinelor prin care ne fac sa scoatem mai multi bani din buzunar

Adesea, dupa ce terminam sesiunile de cumparaturi si ajungem la casa, ne dam seama ca am cheltuit sume mult mai mari decat planuisem, chiar si daca am plecat cu liste de necesitati pregatite temeinic acasa. Strategiile magazinelor ne fac sa lasam  mai multi bani comerciantilor,

Business Insider, citat de Mediafax, a alcatuit o lista cu cele mai frecvente trucuri pe care comerciantii le folosesc ca sa influenteze clientii. Iata cinci dintre acestea:

1. Semnele mari, ingrosate, care anunta reduceri, atrag clientii in magazin. Odata ce au trecut pragul magazinului, acestia sunt tentati sa cumpere ceva, chiar si produse care nu sunt reduse.

2. La intrarea in magazin sunt asezate carucioare de cumparaturi. Acestea au fost inventate in anii '30 pentru a-i ajuta pe clienti sa care obiecte grele. Carucioarele mari sunt greu de umplut si dau impresia cumparatorilor ca au achizitionat mai putine lucruri decat au facut-o cu adevarat.

3, In hypermarketuri, produsele foarte profitabile, cum sunt florile sau produsele de panificatie, sunt asezate la intrarea in magazin. Astfel, clientii le observa la inceputul sesiunii de cumparaturi, cand au un moral mai ridicat si sunt mai dispusi sa le achizitioneze. Alt motiv pentru care produsele amintite sunt plasate la intrare este mirosul lor placut, care activeaza glandele salivare. Astfel, clientii au tendinta sa cumpere aceste produse si nu numai, pe baza de impuls.


4. Lactatele si alte produse esentiale sunt, in general, asezate spre capatul magazinului. In cautarea lor, clientii vor trece si printre celelalte rafturi, astfel ca exista probabilitatea sa cumpere si alte lucruri.

Asezarea rafturilor se aseamana cu un labirint. Odata intrati pe unul dintre culoare, cumparatorii sunt conditionati sa pastreze traseul fara sa devieze, trecand prin dreptul fiecarui raft. In general, clientii sunt condusi dinspre dreapta spre stanga, de la intrarea in magazin spre iesire. Acest lucru, coroborat cu faptul ca traficul rutier este bazat pe aceeasi directie de mers, in majoritatea tarilor, ii face pe clienti mai predispusi sa achizitioneze produsele de pe rafturile de pe partea dreapta. Astfel, magazinele plaseaza produsele pe care sunt mai interesate sa le vanda pe rafturile de pe dreapta. Podusele care trebuie vandute sunt asezate la nivelul ochilor. Pe langa aceasta pozitionare, produsele care au o prioritate de vanzare mai mare sunt mutate si spre capatul randurilor.

 

Sursa foto: prevention.com

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din financiar

Top

Cauta-ti perechea