Financiar

#service #masini #reparatii #ateliere #vanzari #pierderi

Serviciile de reparatii auto pierd masiv clienti

Investitiile masive realizate de dealerii auto in ultimii ani in ateliere de reparatii pentru a tine pasul cu vanzarile de autovehicule se dovedesc, acum, o sursa de pierderi. Serviciile de reparatii auto vor inregistra o scadere drastica a veniturilor in acest an, statisticile arata ca circa 40% din clienti renunta la service-urile autorizate dupa expirarea garantiei masinilor. Daca in 2008 cifra de afaceri totala a acestei activitati tindea spre doua miliarde de euro, in acest an, majoritatea comerciantilor prevad o scadere puternica a veniturilor.

"Din cate stiu eu, toate service-urile si-au redus afacerile cu circa 30-40% fata de anul trecut", spune Herbert Stein, presedintele AutoItalia Group, citat de Capital.

Asta pentru ca tot mai multe automobile, in special cele din parcurile firmelor, sunt utilizate mai putin, ating mai tarziu termenele de revizie tehnica si ­necesita mai putine reparatii.

De asemenea, multi clienti nu mai revin la atelierele marcilor dupa ce expira perioada de garantie, preferand serviciile unor mecanici de cartier, atrasi de preturile mult mai mici. "Rata de revenire la service a clientilor iesiti din garantie este de 66%", a declarat pentru Capital Gabriel Vlaicu, after-sales manager al importatorului KIA.

Tot in reteaua acestei marci, in primul trimestru al acestui an, desi numarul unitatilor in operare este mai mare cu 36% fata de 2008, "trecerile" prin service au scazut cu 15%. Si acesta este unul dintre cazurile fericite, pentru ca, in retelele altor marci, rata de revenire a scazut chiar si sub 60%.

 ( citeste continuarea in NewsChannel.ro )

 

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din financiar

Top

Cauta-ti perechea