Financiar

# plan de afaceri #afaceri

Patronii isi modifica planul de afaceri – Oamenii sunt precauti atunci cand fac cumparaturi alimentare

Pandemia de coronavirus a creat o situatie alarmanta pentru companiile alimentare din tara noastra si din intreaga lume. In prezent, exista o scadere necrutatoare a numarului de clienti si a vanzarilor. Cum sa-ti cresti afacerea in contextul pandemiei?

 

Statisticile arata ca multe tari au introdus masuri de restrictii, reguli noi pentru magazine, supermarketuri, mall-uri, restaurante, baruri, localuri, etc. De asemenea, statisticile arata anumite fapte interesante si anume:

  • In SUA, timpul mediu petrecut de un cumparator intr-un magazin alimentar este in jur de 41 de minute. In weekend, cumparaturile dureaza inca 7 minute in plus fata de acest timp pe vizita in magazinul alimentar. 
  • Principalii cumparatori din magazinele alimentare sunt femeile; statisticile arata ca procentul lor ajunge la 76%.
  • Aproximativ 41 milioane dintre consumatorii americani merg la cumparaturi sambata, deci in aceasta zi magazinele sunt foarte aglomerate.
  • Aproximativ 29 milioane dintre consumatorii din SUA merg la magazinele alimentare luni si marti.
  • Din totalul de consumatori americani, aproximativ 22% prefera ca cumpere alimente online minim o data pe saptamana, pentru ca astfel economisesc timp, bani (urmaresc promotiile) si au acces la mai mult produse in mod rapid. Ei considera ca in magazinele online gasesc produse mai proaspete, de calitate mai buna.

Care sunt cele mai vandute produse din supermarketuri?

Statisticile din SUA arata ca:

  • Cele mai populare produse sunt painea, laptele, carnea si ouale; acestea se vand cel mai mult in SUA, in supermarketuri
  • Aproximativ 54,4% din totalul vanzarilor din magazinele alimentare si supermarketuri sunt la departamentul de produse perisabile (fructe si legume, carne, peste, alimente congelate, produse lactate, flori si produse de brutarie).

Alte aspecte

In supermarketuri oamenii sunt atenti si la igiena. Ei se uita la calitatea produselor, integritatea ambalajelor acestora si masurile de igiena. In opinia lor orice cos cumparaturi din magazin trebuie sa fie dezinfectat, insa acest lucru nu este asa intotdeauna, avand in vedere ca in ele se gasesc deseuri (pungi, hartie si chiar resturi de alimente).   

Cum isi cresc patronii afacerea in contextul pandemiei?  

Patronii incearca prin strategii de marketing sa atraga cat mai multi clienti in magazine. Cu cat sunt mai multe vizite la magazin, oportunitatile lor de vanzare pot creste. Prin promotii si reduceri, clientii lor pot reveni la magazin sa faca noi achizitii si astfel ei pot fi convinsi sa devina clienti loiali.

Patronii incearca sa asigure variante de cosuri de cumparaturi adecvate magazinului:

  • Cosuri de mana pentru cumparaturi rapide
  • Cosuri supermarket, cosuri cu rotile, cosuri hypermarket
  • Carucioare supermarket cu roti si maner pentru departamentul casa si gradina
  • Cosuri de cumparaturi din plastic pentru raionul de fructe si legume.

Prin intermediul personalului magazinului, patronii incearca sa construiasca o relatie placuta cu clientii. Asta inseamna ca angajatii magazinului trebuie sa fie politicosi cu acestia. Scopul este de a multumi clientii, pentru ca ei sa cumpere din nou. Angajatii trebuie sa raspunda clientilor cand sunt intrebati despre anumite produse si astfel experienta lor la cumparaturi devine mai placuta. Prin urmare, atunci cand un client cauta un produs si solicita ajutor la un angajat, el ar trebui sa fie servit de acesta si nu ignorat.  

O alta strategie aplicata de patroni este recompensarea clientilor, in scopul de a obtine beneficii. Asta se face prin cardul de fidelitate, reduceri, cadouri.

Reconsiderarea regulilor adecvate de curatenie in interiorul magazinului este o idee buna. Daca magazinul nu este suficient de curat, atunci numarul de clienti este posibil sa scada. Clientii atenti la igiena vor evita sa-si faca cumparaturile intr-un magazin cu probleme de curatenie.

Clientii sunt rugati sa poarte masti atunci cand intra in magazin si sa respecte regulile adecvate implementate.

Patronii utilizeaza si instrumente de marketing precum: examinarea performantei personalului, a analizei calitative a performantei vanzarilor, a decalajelor de performanta in obiectivele de vanzari, a eficacitatii politicilor de vanzari promotionale. Prin aceste analize amanuntite, ce tin de planul de vanzari, se poate construi o afacere mai buna.

FOTO:luckystore.ro/

Advertorial

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din financiar

Expertul Acasa.ro, Simona Gabriela Buzatu: Branding - Cum sa eviti vecinii nepotriviti

Experti It

Expertul Acasa.ro, Simona Gabriela Buzatu, multimedia designer si specialist de marketing online

Experti It

Expertul Acasa.ro, Ovidiu Leonte: 8 functii ignorate ale smartphone-ului care iti imbunatatesc considerabil viata

Experti It

Expertul Acasa.ro, Ovidiu Leonte: Tendinte ale tehnologiei in 2014

Experti It

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ovidiu Leonte: SteamOS poate fi descarcat incepand de astazi

Expertul Acasa.ro, Ovidiu Leonte, specialist IT&C

Pune o intrebare