Financiar

#ruxandra brutaru #tarom #pierderi #criza #manager

La 29 de ani si dupa o cariera construita in mediul privat, vrea sa readuca Tarom pe profit

ruxandra brutaru a absolvit cu Magna cum Laudae Facultatea Managementul Aviatiei din SUA si a lucrat numai pentru companii aeriene private. Acum, intr-o perioada extrem de dificila pentru operatorii aerieni, trebuie sa faca profit la Tarom. Mizeaza pe zboruri noi si o imagine mai proaspata pentru companie.

Ruxandra Brutaru, directorul Companiei Nationale de Transporturi Aeriene Romane – Tarom, si-a propus sa reduca pierderile companiei cu cel putin 8 milioane de euro pe an si chiar sa ajunga sa inregistreze profituri.

Iar asta la doar 29 de ani, dupa o cariera construita in mediu privat si intr-o companie detinuta de stat, care a mai fost condusa de o femeie o singura data, in 2005, atunci fiind vorba despre cumnata premierului Adrian Nastase. Proiectul Ruxandrei Brutaru este cu atat mai ambitios cu cat operatorii aerieni sunt puternic loviti de criza financiara, iar Tarom a incheiat anul trecut cu pierderi de 28 de milioane de euro, la afaceri de 400 de milioane de euro.

Este fezabil un astfel de proiect? Pe baza datelor furnizate de Asociatia Liniilor Aeriene Europene (AEA) pentru primul trimestru al anului, compania aeriana romaneasca este departe de targetul de a reduce pierderile si cu atat mai mult de a trece pe profit. Tarom a inregistrat cel mai mic grad de ocupare din Europa, in scadere cu peste 20% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Astfel, gradul de ocupare a ajuns la 46,1%, cu 312.000 de pasageri transportati. Iar asta in conditiile in care un operator aerian de linie, asa cum este Tarom, zboara "pe profit" abia dupa ce atinge un grad de ocupare a aeronavelor de peste 65%.

Cazul dezastruos al activitatii Tarom pentru primele trei luni ale anului nu este unul singular. Aproape toti operatorii aerieni au inregistrat grade de ocupare mai reduse, potrivit AEA. Dupa Tarom, cele mai mici grade de ocupare au fost inregistrate de Olympic Airlines din Grecia, cu un grad de ocupare de 48% si 918.000 pasageri transportati si o scadere cu 21,1% a traficului si Croatia Airlines, cu un grad de ocupare de 49,4%, 301.000 de pasageri transportati, si o scadere cu 4,8% a traficului.

Potrivit managerului companiei, instalat in functie la inceputul acestui an, compania aviatica vrea "sa se mentina pe linia de plutire" in 2009, mizand cel putin pe rezultate similare cu cele din 2008, respectiv un numar de pasageri de aproape doua milioane si Venituri din exploatare de peste 400 de milioane de dolari. Ba mai mult, Executivul a trasat companiei de stat o sarcina si mai grea: inregistrarea, anul acesta, a unui profit de 760.000 de euro, dupa cum reiese dintr-un proiect de hotarare de Guvern pentru aprobarea bugetului de venituri si cheltuieli al companiei pe 2009.

 ( citeste continuarea in NewsChannel.ro )

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din financiar

Top

Cauta-ti perechea