In anul financiar care s-a incheiat (FY24), incertitudinile globale si nelinistea au continuat si, desi inflatia a scazut, consumatorii au simtit in continuare nevoia de a fi mai atenti la felul in care isi cheltuie banii. JYSK a continuat sa fie alegerea clientilor care cauta produse pentru casa si pentru un somn mai bun, prin oferirea unor preturi competitive si produse de calitate in cele 145 de magazine din România si online.
In anul financiar 2023-2024, EBIT-ul a crescut cu 28,7% si a ajuns la 185 milioane RON, in timp ce cifra de afaceri a crescut cu 15,5% si a ajuns la 1,15 miliarde RON.
“Suntem foarte multumiti de rezultatele financiare obtinute, care se datoreaza tuturor colegilor nostri. Le multumim pentru munca depusa de-a lungul acestui an si pentru implicarea de care au dat dovada, in special pentru orientarea catre client, lucru esential in munca noastra. Angajatii sunt ingredientul principal al succesului JYSK din acest an, iar cifrele obtinute li se datoreaza”, a pus Alex Bratu, Country Director JYSK România si Bulgaria.
Investitii in expansiune
In anul financiar 2023-2024, JYSK a inaugurat 9 magazine noi in Domnesti, Râmnicu Vâlcea, Borsa, Bistrita, Sinaia, Buzau, Târgu Mures, Bucuresti si Cluj, si a modernizat si reamenajat 20 de magazine mai vechi, care acum functioneaza conform celui mai nou concept de magazin JYSK, Store 3.0.
In ceea ce priveste magazinele modernizate si aduse la conceptul Store 3.0, acolo unde a fost nevoie si unde spatiul existent nu a permis implementarea noului concept, unele magazine au fost mutate intr-un alt spatiu, precum magazinul din Era Shopping Oradea sau cel din Husi.
Modernizarea magazinelor se va finaliza in anul financiar curent.
Obiective ambitioase de sustenabilitate
Intre 1 septembrie 2023 si 31 august 2024, JYSK si-a calculat emisiile de gaze cu efect de sera si a setat noi obiective climatice care sa respecte prevederile organizatiei internationale Science Based Targets initiative, in conformitate cu Acordul de la Paris.
JYSK se straduieste sa isi reduca emisiile din propriile operatiuni cu 50,4% pâna in anul 2032 si, de asemenea, si-a propus ca 72,5% dintre furnizorii sai sa aiba obiective aprobate de SBTi pâna la finalul anului financiar 2028.
“Sustenabilitatea este o parte importanta a muncii noastre, in care sunt implicate toate departamentele si furnizorii aflati de-a lungul lantului valoric. JYSK realizeaza de multi ani actiuni care sa minimizeze impactul asupra mediului, insa acum avem o strategie bine definita si obiective aprobate de o organizatie importanta, ceea ce ne va ajuta sa lucram mai eficient si sa obtinem rezultatele dorite”, spune Alex Bratu.
Privind spre viitor
Este de asteptat ca piata globala de retail sa ramâna impredictibila, iar presiunea costurilor operationale mari sa se mentina, dupa mai multi ani cu o inflatie ridicata. Increderea consumatorilor se afla la un nivel relativ scazut, care cel mai probabil se va mentine.
In primavara anului 2025, JYSK planuieste deschiderea primelor sale magazine in Casablanca, Maroc, in afara Europei. De asemenea, anul financiar curent va fi si ultimul an al strategiei curente, “Seamless and Closer to the Customer”, iar pregatirile pentru noua strategie au inceput deja. Aceasta se va baza pe valorile JYSK, Bun Comerciant, Bun Coleg si Spirit corporatist.
“Retailul continua sa fie impredictibil. Insa JYSK este o companie puternica si sanatoasa, care poate contracara fluctuatiile si incertitudinile. Continuam sa lucram conform strategiei noastre pe termen lung, de crestere si expansiune”, spune Alex Bratu.
Anul financiar 2023-2024 in cifre:
- Cifra de afaceri FY24: 1.156 MRON
- Crestere cifra de afaceri fata de FY23: 15.5%
- EBIT FY24: 185 MRON
- Crestere fata EBIT de FY23: 28.7%
- Numar actual de angajati: 1.245
- Magazine noi: 9
- Magazine reamenajate: 20
FOTO: jysk.ro
Advertorial