Financiar

#inchiriere birouri # spatii mici

Elemente importante in inchirierea unor spatii de birouri

Se constata un apetit din ce in ce mai mare al comerciantilor de produse si servicii diverse, de a-si extinde activitatea in orasele mari ale tarii, iar capitala Romaniei nu face nici ea exceptie in acest sens.

Nu e de mirare asadar ca exista o mare cerere de spatii birouri Bucuresti, agentiile imobiliare de profil incercand sa faca fata solicitarilor cat de bine pot.

Dar, pentru ca sa fie gasite acele locatii ce se potrivesc perfect nevoilor de la un moment dat ale antreprenorilor, acestia ar trebui sa isi clarifice mai intai ceea ce isi doresc cu adevarat sa inchirieze.

Si in acest domeniu al tranzactiilor cu spatii de birouri, un checklist poate sa fie de mare ajutor.

Lista de criterii minimale pentru alegerea unor spatii de birouri ideale

Bugetul destinat inchirierii spatiilor office

In functie de suma de bani disponibila pentru plata chiriei unui spatiu de birouri se poate decide ce suprafata sa aiba acesta si unde sa fie situat.

Evident, trebuie gandit in perspectiva si, daca se gaseste un spatiu optim in Bucuresti cu ajutorul unei firme imobiliare cu experienta, doritorul nu ar trebui sa stea prea mult pe ganduri. Chiar daca are o chirie un pic mai ridicata decat aceea pe care respectivul antreprenor ar fi dispus ca s-o ofere initial, ar trebui sa ia in calcul faptul ca s-ar putea ca afacerea pe care o conduce ar putea ca sa fie mult mai bine impulsionata astfel, decat daca ar pune pe prim-plan economiile cu chiria si s-ar opri la niste birouri amplasate intr-un cartier obscur al Bucurestiului sau chiar la marginea orasului, unde angajatii ar ajunge cu dificultate si, chiar mai mult decat atat, nu s-ar simti confortabil in orele de program. Aceste elemente ar influenta in mod negativ productivitatea la job, iar business-ul per ansamblu ar avea de suferit.

Termenul de inchiriere

Antreprenorul trebuie sa stabileasca clar cand va incepe contractul de inchiriere si cand va expira acesta.

Pentru unele afaceri este mai rentabil a se incheia un contract de locatiune pe termen lung, caz in care s-ar putea negocia si o chirie mai mica cu proprietarul, care sa nu varieze ulterior, indiferent de rata inflatiei si de miscarile care au loc pe piata imobiliara a spatiilor comerciale. Alteori partile, locator si firma locatara, pot sa aleaga ca sa inchirieze un spatiu pentru birouri pe termen ceva mai scurt, care insa nu poate sa fie mai mic de 6 luni sau un an, daca se doreste ca lucrurile sa se desfasoare in parametri normali.

Dupa cum va decurge procesul de negociere prealabila semnarii contractului de locatiune se poate stabili, de comun acord, fie o chirie care sa nu varieze pe parcursul derularii acestuia sau, eventual, chiria sa se indexeze automat cu rata inflatiei ori cu un alt procent precizat clar si in scris, in cadrul respectivului contract.

Costurile accesorii chiriei propriu-zise

Trebuie clarificat prin contractul locatiunii cine achita si in ce proportii utilitatile, taxele si asigurarile imobilului, pentru ca mai apoi sa nu exista litigii cu privire la aceste aspecte pe timpul derularii inchirierii.

Proprietarul spatiului de birouri in cauza poate sa ceara uneori, la fel cum si un proprietar de imobil rezidential face, un depozit anticipat cu rol de garantie. Cat de mare poate sa fie acesta?

Costul imbunatatirilor ce se vor face pe parcursul derularii contractului de inchiriere

Cheltuielile cu viitoarele imbunatatiri reprezinta si el un element important care trebuie inscris in contract, deoarece el va avea o inraurire importanta asupra cheltuielilor totale pe care firma va urma ca sa le faca cu privire la spatiul de birouri respectiv.

Cel mai adesea, in cazul proprietatilor comerciale, inclusiv al spatiilor de birouri, proprietarul este acela care le va suporta sau le va scadea din nivelul chiriei, daca ele vor fi platite in primul moment de catre chirias.

Alte elemente de baza in alegerea unor birouri potrivite pentru firma

Mai trebuie inscrise in contractul de inchiriere si aspectele legate de cine asigura securitatea birourilor respective si in ce mod o face, de reparatii curente, cu privire la acordarea (sau nu) a dreptului de subinchiriere a unor spatii.

Chiar daca nu este vorba de o locatie unde se desfasoara o activitate comerciala propriu-zisa, de genul acordarii unor servicii de consultanta sau al functionarii unui magazin cu un anumit specific, uneori este bine ca in contractul de locatiune sa se mentioneze si un drept de exclusivitate, asa incat pe parcursul derularii locatiunii nicio alta firma concurenta sa nu poata sa vina cladirea respectiva sau in alta alaturata, daca si aceea apartin aceluiasi proprietar. Asa se elimina riscul ca o parte din personal sa aleaga brusc sa isi dea demisia si sa lucreze pentru un adversar de business!

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din financiar

Top

Cauta-ti perechea