Financiar

Doar trei din cele patru tari vor semna marti acordul pentru oleoductul Constanta-Trieste

Doar trei din patru tari vor semna marti acordul pentru oleoductul Constanta-Trieste, din cauza ca Italia nu si-a desemnat inca o companie care sa faca parte din proiect, au declarat luni pentru NewsIn surse din Ministerul Economiei si Finantelor ( MEF ).

"Nu stim care este intentia Italiei. Pana la aceasta ora, aceasta tara nu si-a dat acordul de participare la sedinta de maine (n.r. marti) pentru proiectul oleoductului Constanta-Trieste. Raman sa semneze doar trei tari din cele patru implicate: Romania, Serbia si Croatia. Cea de-a patra tara, Italia, inca nu si-a desemnat o companie care sa faca parte din PEOP Constanta-Trieste. Poate s-au razgandit", au declarat luni pentru NewsIn surse din cadrul MEF.

Surse din MEF au precizat vineri pentru NewsIn ca este posibil ca marti, 22 aprilie 2008, sa semneze acordul de asociere numai trei din cele patru tari implicate: Romania, Serbia si Croatia, pentru ca Italia nu isi desemnase pana la acea data o companie care sa faca parte din proiectul oleoductului Constanta-Trieste.

Initial, proiectul prevedea ca unul din capetele oleoductului sa fie in Italia, la Trieste.

Marti va avea loc sedinta comitetului interstatal pentru oleoductul Pan European Oil Pipeline (PEOP) Constanta-Trieste. In cadrul comitetului interstatal se va discuta acordul privind constituirea companiei de dezvoltare a proiectului.

Din partea Romaniei, vor face parte din companie societatile Oil Terminal Constanta si Conpet.

Studiul de fezabilitate a constructiei oleoductului, efectuat de un consortiu coordonat de catre Hill International UK, prezinta trei posibile variante de capacitate de transport pentru conducta, respectiv de 40, 60 sau 90 milioane de tone/an.

Costurile pentru modernizarea si marirea capacitatii terminalului Constanta sunt apreciate la 206 milioane de dolari pentru varianta de 40 milioane tone/an, 263 milioane dolari pentru 60 milioane tone/an si 395 milioane dolari pentru 90 milioane tone/an. Costurile totale pentru constructia conductei de transport petrol au fost estimate la 2,27 miliarde dolari pentru 40 milioane tone/an, 2,81 miliarde dolari pentru 60 milioane tone/an si 4,26 miliarde dolari pentru capacitatea de 90 milioane tone/an.

Lungimea totala a conductei va fi de 1.360 kilometri, din care pe teritoriul Romaniei 649 kilometri, al Serbiei - 208, al Croatiei - 423, al Sloveniei - 29 si al Italiei - 10 kilometri.

Potrivit studiului de fezabilitate, Romania ar putea beneficia din taxe si tarife de incasari de 2,27 miliarde dolari pentru varianta de 40 milioane tone/an, de 3,1 miliarde dolari pentru varianta de 60 milioane tone/an si de 4,39 miliarde dolari pentru varianta de 90 milioane tone/an. Aceste beneficii cumulate au fost calculate de consortiul coordonat de catre Hill International UK pentru o perioada de viata a conductei de 20 de ani.

 


Pentru cele mai importante stiri ale zilei aboneaza-te la Newsletter-ul de Stiri Principale Acasa.ro

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din financiar

Top

Cauta-ti perechea