Activitati pentru copii

#scoli #programare #elevi #sap

Elevii vor invata programare adevarata in cadrul unui program pilot

Proiectul "Adoptam o scoala" continua si in 2018. Angajatii companiei SAP vor sustine cursuri de programare Scratch in trei scoli primare din Bucuresti, Timisoara si Cluj-Napoca. Elevii de clasa a IV-a au astfel posibilitatea de a invata sa dezvolte aplicatii in popularul limbaj de programare Scratch.

Initiativa a demarat anul trecut, in Cluj-Napoca, unde sapte voluntari SAP "au adoptat" scoala Emil Isac.

La finalul celor sase luni de cursuri, elevii vor invata sa caute si sa foloseasca resurse media, sa analizeze imagini si clipuri video folosind librarii, sa urmareasca tutoriale si instructiuni, sa testeze si sa rezolve bug-uri, sa creeze animatii, notiuni de programare: secvente, bucle, evenimente, structuri conditionale, operatori si variabile, elemente de design de joc: creatie, controlul personajelor cu mouse si tastatura.

Scratch, limbaj de programare dezvoltat la MIT Media Lab, este folosit de elevi, profesori, parinti pentru a crea cu usurinta animatii, jocuri, aplicatii. A fost creat in special pentru copii de la 8 la 16 ani, dar este folosit de persoane de toate varstele. Chiar daca nu toti copiii vor urma intr-un final o cariera in programare, abilitatile dezvoltate folosind invatarea prin jocuri digitale, cum ar fi creativitatea, gandirea sistematica, lucrul in echipa, sunt necesare pentru o mai buna intelegere si o rezolvare mai rapida a provocarilor intalnite in meseriile alese.

Copiii si Tehnologia: O combinatie castigatoare pentru un viitor mai bun

"Intr-o lume digitala cum este cea de astazi, programarea este o abilitate fundamentala, alaturi de matematica si citire, dar prea putini copii au posibilitatea de a invata sa programeze, aceasta disciplina fiind rareori predata la scoala. Prin programul Adoptam o scoala ne dorim sa cream o platforma distractiva si captivanta, unde copiii nu doar invata sa programeze, ci au ocazia sa fie creativi folosind programarea. Chiar de la primele sedinte de Scratch, am avut un feedback excelent din partea copiilor. Sunt foarte curiosi si vor sa descopere cat mai multe lucruri. Din cei 25 de elevi cati s-au inscris, nu avem vreo absenta", a declarat Sarbrina Mitu, initiatorul proiectului.

De-a lungul istoriei, tehnologia a avut puteare de a transforma fiecare aspect al societatii, de la mediul de afaceri, la administratiile locale sau nationale. Transformarea continua si in prezent prin prisma noilor tedinte: Inteligenta Artificiala, robotica, Internet of Things, cybersecurity sau data science. Tot mai multe locuri de munca din toate industriile necesita un anumit nivel de cunostinte in tehnologie sau informatica. Conform World Economic Forum, 65% dintre copiii care astazi intra in clasa I vor avea joburi care nici nu exista in prezent. Initiativa SAP are rolul de a ii face pe copii sa inteleaga si chiar sa creeze aplicatiile si jocurile pe care le utilizeaza atat de frecvent, abilitati ce le va permite sa tina pasul cu schimbarile rapide din domeniul tehnologiei.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din evenimente-pentru-tine-si-copilul-tau