Activitati pentru copii

# olimpiade clasele primare #concursuri clasele primare

De ce Ministerul Educatiei a interzis olimpiadele si concursurile nationale pentru clasele I-IV. Ce alte competitii raman disponibile

Ministerul Educatiei a decis, printr-un ordin oficial, sa nu mai organizeze olimpiade si concursuri nationale pentru elevii din clasele primare in anul scolar 2024-2025. Aceasta masura, explicata de ministrul Educatiei, Daniel David, urmareste reducerea presiunii asupra copiilor si incurajarea dezvoltarii echilibrate a competentelor fundamentale.

De ce s-a luat aceasta decizie?

Conform ministrului, competitiile organizate prea devreme pot afecta dezvoltarea armonioasa a elevilor si pot pune accentul pe anumite domenii, neglijand altele. „In clasele I-IV, prioritatea trebuie sa fie construirea temeinica a competentelor de baza. Fara acestea, orice dezvoltare ulterioara are de suferit,” a explicat Daniel David.

Masura continua o politica implementata si in anul scolar precedent si vine in completarea altor schimbari, cum ar fi utilizarea calificativelor in locul notelor, pentru a sustine un mediu educational mai putin stresant pentru elevi.

Concursurile interzise si exceptiile

Interdictia vizeaza doar olimpiadele si concursurile nationale organizate de Ministerul Educatiei. Alte competitii, precum cele locale sau regionale, pot continua sa fie desfasurate, atata timp cat sunt asumate de scoli si respecta politicile educative ale ministerului.

Un exemplu este competitia Comper, organizata recent in scolile din Romania. Aceasta apartine Fundației pentru Științe și Arte „Paralela 45” si ramane o optiune pentru elevii care doresc sa participe la astfel de activitati.

Evaluarile nationale obligatorii continua

Ministrul a confirmat ca evaluarea elevilor din clasele a II-a si a IV-a va continua, fiind un instrument esential pentru ajustarea procesului educational la nevoile fiecarui copil. Aceste teste permit profesorilor sa identifice punctele forte si slabe ale elevilor si sa adapteze metodele de predare.

Argumentele ministrului

Pe blogul sau personal, Daniel David a detaliat ratiunile din spatele acestei decizii. El a subliniat ca, in primii ani de scoala, accentul trebuie sa fie pus pe ritmul personal de invatare al fiecarui copil, nu pe competitie excesiva. De asemenea, ministrul a avertizat asupra riscurilor promovarii timpurii a competitiei nationale, care poate favoriza industria meditatiilor si poate duce la neglijarea altor domenii importante pentru dezvoltarea copiilor.

„Competitia este necesara, dar trebuie sa fie adaptata varstei si contextului educational. Incurajam scolile sa organizeze concursuri locale sau regionale, asumate responsabil si in acord cu politicile ministerului,” a declarat Daniel David.

Ministrul considera ca aceasta schimbare reprezinta un pas spre un sistem educational mai echilibrat, care sa promoveze cooperarea si lucrul in echipa, mai degraba decat competitia acerba.

„Sa ne concentram pe dezvoltarea riguroasa a competentelor-cheie si sa permitem fiecarui copil sa se dezvolte in ritmul sau,” a concluzionat Daniel David.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din evenimente-pentru-tine-si-copilul-tau

Top

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro Georgia Deaconu, Maestru Feng Shui: Ce influenta are echinoctiul de toamna asupra noastra

Expertul Acasa.ro Georgia Deaconu, Maestru Feng Shui

Pune o intrebare