Dieta si nutritie

#bacterii #sanatate #riscuri consum zahar #consum zahar

Zaharul, responsabil pentru dezvoltarea unei noi bacterii, foarte rezistente

Oamenii din ziua de astazi mananca zahar in exces, fiind gasit in multe dintre alimentele pe care le ingereaza zilnic, fara a fi neaparat in dulciurile propriu-zise. Zaharul procesat este gustos si aduce senzatia de placere, contrubuind si la o crestere de moment a senzatiei de energie in corp. Astfel ca sunt dependente de zahar, poate mai mult decat fata de alte adictii cu efecte considerate a fi mai grave.

Clostridium difficile

S-a descoperit o noua bacterie numita „Clostridium difficile”, care se gaseste si se raspandeste  in toate locurile pe care le atingem si atunci cand nu suntem spalati pe maini corespunzator o putem da si altora.

Efectele

Aceasta bacterie poate sa dea diaree si poate avea si alte efecte total nedorite, fiind extrem de dificil de indepartat.

Rezistenta sa

Este o bacterie care nu se poate indeparta usor din momentul in care a fost depistata. Se pare ca nici macar dezinfectantii speciali pentru spitale nu o pot omora, ci, din pacate, o inmultesc. Ea are o forma de protectie care ii permite sa supravietuiasca foarte mult.

Antibioticele si bacteria

Desi ar parea clar ca antibioticele pot sa omoare aceasta bacterie, in realitate pacientii care iau antibiotice vor dezvolta diaree pentru ca aceasta bacterie nu este afectata de prezenta antibioticului. De fapt antibioticul o poate ajuta, indepartand micro-organismele care se afla in intestin si stomac. Acestea in mod normal sunt benefice si ajuta sistemul organismului uman sa isi duca la indeplinire anumite functii.

Studiu privind bacteria

Kumar Nitin, un bioinformatician care cerceteaza tot ce inseamna descoperirea bacteriei,  a facut un studiu adunand 906 mostre din aceasta bacterie de la oameni, animale (caini, porci, cai), din mediu. El a comparat rezultatele si a stabilit ca C.difficile evolueaza in doua specii separate, dupa ce a analizat ADN-ul lor. Practic ele evolueaza mereu. Primele din aceasta specie au evoluat acum 76.000 de ani si acum pot sa metabolizeze zahar si anumite substante rezistente din dezinfectantii prezenti in spitale.

Un alt studiu facut de acelasi Kumar, a aratat ca soarecii care au fost infestati cu aceasta bacterie pentru teste, au dezvoltat bacteria in interstine mult mai puternic si repede atunci cand au avut diete bazate pe zahar si fructoza.

Indicatii si sugestii pentru indepartare

Pentru a avea un stil de viata cat mai sanatos, este importanta reducerea aportului de zahar in organism. Practic, pentru o sanatate cat mai buna, zaharul este bine sa fie in cantitati cat mai mici si ingerat cat se poate de rar cu putinta. Pentru pacientii internati in spitale este bine sa se cerceteze tipul de mancare primit, cerand in mod special mai putin zahar, iar atentia legata de dezinfectantii de acolo trebuie sa fie prezenta. O modalitate de a evita raspandirea este de asemenea igiena corporala, inclusiv a mainilor, care intra in contact cu multe bacterii. Se poate lua aceasta bacterie de pe vasele de toaleta, de pe chivete, din mijloacele de transport in comun sau din manuirea obiectelor murdare. Apoi este dusa mana la gura si bacteria isi face aparitia in intestin.

Articole din dieta-nutritie

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate