Dieta si nutritie

#oua # dieta oua #cate oua mancam #beneficii oua # colesterol oua

Tu stii cate oua ai voie sa mananci pe saptamana? Raspunsul medicilor!

In graba continua de zi cu zi, preferam de cele mai multe ori o alimentatie ce nu necesita mult efort de pregatire. Dimineata este simplu sa pregatim o omleta consistenta, in special pentru ca ouale sunt atat de simplu de preparat. Seara, rapid doua ochiuri, iar in salata de la pranz nu stica un ou fiert. Cand depasim insa limita?

Importanta sursa de proteine, dar in acelasi timp cu un continut ridicat de colesterol, ouale raman in topul preferintelor pentru noi. V-ati intrebat vreodata cate putem manca pe saptamana sau ce se intampla daca le consumam in mod excesiv? Asadar, trebuie sa luam in calcul cateva aspecte importante.

Astfel, medicii spun ca, daca nu aveti probleme cu colesterolul, puteti consuma intre patru si sase oua pe saptamana. Cei care sufera de diabet, au colesterolul ridicat sau prezinta diferite afectiuni ale inimii, au voie sa consume doar doua oua pe saptamana

Indiferent de categoria in care va incadrati, exista cateva reguli simple pe care ar trebui sa le respectati:

1. Atentie la combinatiile de alimente! 

In cazul in care mancam doua oua pe zi si depasim consumul maxim de colesterol, putem renunta la alte delicii culinare preparate cu unt, carne rosie sau branza. 

2. Evitati prajirea!

De asemenea, modul in care le pregatim este un alt aspect ce nu trebuie neglijat. Trebuie preparate corect si este recomandat sa evitam prajirea lor. Ouale fierte se pot alatura rosiilor sau castravetilor pentru un mic-dejun rapid si sanatos. In cazul in care totusi alegeti sa le prajiti, nu folositi mai mult de o lingura - doua de ulei la prepararea lor. Daca va place galbenusul moale, puteti sa fierbeti oul spart intr-o folie alimentara pana ajunge la consistenta dorita. 

3. Albusul, mai bun decat galbenusul

Daca va limitati la albusuri, puteti consuma cate doriti, deoarece colesterolul se afla in galbenusuri. Indiferent ca alegeti sa le folositi in prajituri, la micul dejun sau pentru o omleta rapida si gustoasa, ouale trebuie consumate responsabil. 

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din dieta-nutritie

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Vedeta lunii septembrie: anghinarea. De ce merita cumparata?

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare


Citeste pe ele.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Feniculul previne cancerul. Descopera-i toate beneficiile!

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare