Dieta si nutritie

#aliemtnatie #despresie #alimente

Te confrunti cu depresia? 5 alimente pe care sa le consumi pentru a-ti imbunatati starea de spirit

Nutritia este unul dintre cei mai subestimati factori in ceea ce priveste bunastarea mentala. Deoarece stiinta a demonstrat ca ceea ce punem in gura are un impact asupra a ceea ce iese din gura, ceea ce mancam joaca un rol in modul in care ne simtim. Sanatatea noastra fizica, mentala si emotionala sunt, intr-adevar, toate influentate in mod semnificativ de alimentele pe care le consumam. Sa te gandesti sa mananci alimentele potrivite poate fi un pic intimidant daca te confrunti cu depresia. Cu toate acestea, unele dintre aceste ajustari dietetice modeste pot contribui la diminuarea simptomelor si la imbunatatirea calitatii vietii tale in mod regulat. De fapt, o dieta echilibrata combinata cu exercitii fizice poate preveni bolile mintale, potrivit cercetatorilor de la UCLA, care au analizat in 2008 160 de studii privind efectele alimentelor asupra creierului.

 

5 alimente pe care sa le consumi pentru a-ti imbunatati starea de spirit

Banana

Deoarece depresia a fost corelata cu niveluri scazute de folat din vitamina B, bananele sunt o sursa bogata de nutrienti. Potrivit lui Ara DerMarderosian, de la Universitatea de Stiinte, este, de asemenea, bogata in potasiu. Desi, s-ar putea sa nu stii ca acestea contin si triptofan, o substanta chimica din creier care ajuta la reglarea starii de spirit.

Legume

Consumul de legume poate fi benefic daca suferi de depresie. O posibilitate este ca s-a constatat ca persoanele cu depresie consuma mai putin folat in dieta lor decat persoanele fara depresie. Legumele, in special cele cu frunze verzi mai inchise la culoare, cum ar fi varza de Bruxelles, spanacul, varza kale si cretusca, sunt o optiune fantastica atunci cand cauti alimente care sa te ajute sa imbunatatesti si sa reglezi starea de spirit, deoarece contin folat, fibre si alte minerale.

Ciocolata neagra

Rasfatul de ciocolata stimuleaza, de asemenea, fluxul sanguin catre creier, ceea ce te face sa te simti mai vibrant si mai energic. De asemenea, iti ofera un impuls imediat in ceea ce priveste starea de spirit si concentrarea. Un studiu publicat in Journal of Proteome Research a descoperit ca ciocolata neagra este o sursa bogata de antioxidanti. De asemenea, scade hormonul stresului, cortizolul.

Fructe de padure

Fructele de padure includ flavonoidul antocianidina, care diminueaza inflamatia si a fost asociat cu o incidenta mai mare a depresiei. Institutul Torrey Pines pentru studii moleculare a descoperit ca unele arome de fructe de padure sunt legate chimic de acidul valproic, un medicament utilizat pentru a stabiliza starea de spirit.

Oua

Ouale includ colina, care este legata de memoria verbala si vizuala si poate ajuta la controlul dispozitiei si al activitatii musculare. Acizii grasi Omega-3, care imbunatatesc starea de spirit, zincul, vitaminele B si iodul, sunt, de asemenea, din abundenta in ele si, deoarece sunt bogate in proteine, te vor mentine satul si activ pentru o perioada lunga de timp dupa ce le mananci.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din dieta-nutritie

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului


Citeste pe ele.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Vedeta lunii septembrie: anghinarea. De ce merita cumparata?

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare