Dieta si nutritie

#alimentatie sanatoasa #romani #dieta #alimentatie

STUDIU: Cat de sanatos traiesc romanii si ce buget aloca pentru o alimentatie sanatoasa

Vegis.ro, magazin online de produse naturale si organice, marcheaza 10 ani de existenta depasind pragul de 5 milioane de produse livrate. Media comenzii a crescut din 2012 pana in prezent cu aproape 40%, ajungand la 160 de lei, cu o medie de 8 produse/cos de cumparaturi. Cei mai activi clienti sunt romanii cu varsta cuprinsa intre 25 si 45 de ani, care comanda in special produse alimentare si cosmetice organice. 

 

Peste 320.000 de clienti, 680.000 de comenzi si 5 milioane de produse – reprezinta pe scurt cifrele inregistrate de Vegis.ro la implinirea a 10 ani pe piata de produse naturale si organice din Romania. Mierea de Manuka ramane, la nivelul celor 10 ani, cel mai comandat produs, fiind urmata in topul vanzarilor de alimente, condimente bio, vitamine si cosmetice organice. 

In urma cu 10 ani, piata de produse naturale si organice era considerata aproape inaccesibila. Vegis.ro avea un portofoliu de 600 de produse listate, insa aparuse deja cerere pe aceasta nisa, astfel ca a inregistrat in primul an 7.500 de comenzi. In urma cu 5 ani, cei mai multi considerau aceste produse mai degraba alegeri exclusiviste, dar devenisera interesante si accesibile unei categorii tot mai mare de clienti, iar Vegis.ro a depasit pragul de 125.000 de comenzi. 

La 10 ani de la lansare, magazinul online a livrat aproape 700.000 de comenzi, iar cele mai active zile au fost cele de Black Friday din 2020, respectiv 2021 cand s-au inregistrat peste 3.500 de comenzi. In prezent, Vegis.ro are un portofoliu de 10.000 de produse. De asemenea, se observa o evolutie in cosul mediu de cumparaturi. In urma cu 10 ani acesta era de 125 de lei, in urma cu 5 ani ajunsese la 143 de lei, iar in prezent este, in medie, 160 de lei, iar numarul mediu de produse este 8. 

Schimbari in comportamentul de consum

Dincolo de evolutia comenzilor sau a cosului de cumparaturi, cea mai mare evolutie se observa in comportamentul de consum al romanilor. Perceptia a fost cu adevarat schimbata - si intr-un mod accelerat - de pandemie. Produsele organice si naturale sunt o necesitate atunci cand vrei sa adopti un stil de viata sanatos, iar anumite categorii de clienti – cum sunt parintii – le includ in cumparaturile uzuale. 

“Observam o orientare tot mai evidenta a clientului catre calitate, branduri cunoscute, diversitate in cosul de cumparaturi. In parte acest lucru s-a datorat initial si faptului ca romanii au investit mai putin in calatorii, iesiri si alte tipuri de achizitii, concentrandu-se mai mult pe sanatate. Insa, desi varful pandemiei a trecut, iar multi dintre romani si-au reluat stilul de viata, preferinta pentru alimente sanatoase, naturale, se mentine, semn ca schimbarea este una de profunzime”, a precizat Mihai Bucuroiu, general manager si fondator Vegis.ro. 

Astazi, clientul Vegis.ro este reprezentat in proportie de 35% de barbati si 65% de femei. 45% dintre clienti au varsta cuprinsa intre 25 si 45 de ani, iar cele mai multe comenzi vin din Bucuresti, Timisoara, Cluj-Napoca, Iasi si Brasov. Peste 80% dintre comenzi sunt facute de pe mobil. Prin comparatie, la lansarea Vegis.ro, doar 5% dintre acestea erau plasate de pe dispozitive mobile, iar in 2017 procentul ajunsese la 50%. 

Potrivit unui sondaj realizat de Vegis.ro, bugetul alocat lunar pentru mentinerea unui stil de viata sanatos variaza intre cateva zeci de lei, pentru 15% dintre respondenti si ajunge pana la cateva sute de lei. In timp ce 23% declara ca investesc peste 500 lei lunar pentru alimentatie si activitati sanatoase, 44% aloca intre 100 si 300 lei.

Top produse comandate pe Vegis.ro in perioada 2012-2022

1. Miere de Manuka

2. Scortisoara BIO

3. Boswellia (Tamaie) Capsule 

4. Orz verde pulbere BIO

5. Antioxivita

6. Spirulina pulbere BIO

7. Vitamina C capsule

8. Quercetina capsule

9. Colagen si acid hialuronic capsule

10. Sampon cu bicarbonat

Evolutia cifrei de afaceri si a pietei 

Primul an al Vegis.ro a fost incheiat cu o cifra de afaceri de 142.000 de euro, iar dupa 5 ani aceasta crescuse de aproape 10 ori, adica 1,38 milioane de euro. 2021 a fost incheiat cu o cifra de afaceri de 3,8 milioane de euro. Pentru 2022, Vegis.ro estimeaza o crestere de 20%, pe fondul  investitiilor realizate in 2021, care includ o mai buna experienta de shopping si cresterea ofertei de produse si a stocurilor cu 35%, alaturi de parteneriate cu branduri consacrate de pe piata de profil.  

“Piata este intr-o continua crestere. La nivel european, doar piata de alimente organice a fost evaluata in 2021 la 54 miliarde de euro. In Romania, inca suntem timizi, dar cresterea este constanta si continua. Dupa 10 ani, putem spune ca romanii incep sa priveasca produsele naturale si organice ca o necesitate, iar in alti 10 ani vor fi privite ca o normalitate. Estimarile noastre arata ca piata din Romania se va dubla pana in 2032, inclusiv pe fondul cresterii numarului de jucatori de pe acest segment”, a mai precizat Mihai Bucuroiu. 

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din dieta-nutritie

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, dr Muheidli Chadi: Fertilizare in vitro cu ovocite donate. Indicatii si sanse de reusita

Expertul Acasa.ro, dr Muheidli Chadi, medic specialist obstetrica-ginecologie

Pune o intrebare


Citeste pe ele.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, dr Muheidli Chadi: Fertilizare in vitro cu ovocite donate. Indicatii si sanse de reusita

Expertul Acasa.ro, dr Muheidli Chadi, medic specialist obstetrica-ginecologie

Pune o intrebare