Dieta si nutritie

#dieta #silueta #gustari #dieta slabit #gustari dietetice

Slabeste usor si sanatos: 5 gustari prietenoase cu silueta ta

Sculptarea unei siluete de vis pana la sosirea sezonului fierbinte poate parea un tel imposibil de atins atunci cand restrictiile alimentare si senzatia permanenta de foame sunt cele care iti guverneaza dieta. Din fericire, nutritionistii au cativa asi in maneca: slabeste usor si sanatos pana la vara consumand gustari satioase, dar prietenoase cu silueta ta!

1. Chipsuri din dovlecei, cu sare de mare si boia iute

Pentru a-ti astampara foamea intre mese, renunta la nocivele chipsuri din comert si opteaza, in schimb, pentru o varianta sanatoasa, hranitoare si cu un continut redus de calorii: chipsurile din dovlecei. Le poti pregati taind cativa dovlecei in felii foarte subtiri peste care torni cativa stropi de ulei de masline si presari sare de mare, piper si boia iute. Da chipsurile la cuptorul incins timp de 20-30 de minute.

De ce ar trebui sa presari si putina boia iute peste chispurile din dovlecei? Deoarece acest ingredient contribuie la accelerarea metabolismului, reduce apetitul si ajuta la scaderea tensiunii arteriale.

2. Tartine din paine integrala cu unt de arahide

Nu ai timp sa savurezi un mic dejun ca la carte inainte de a pleca la serviciu? Nicio problema: iti poti feri silueta de excesele calorice ulterioare optand pentru o gustare care iti va tine de foame pana la ora pranzului. Este vorba despre cateva felii de paine prajita integrala, unse cu unt de arahide fara sare.

Untul de arahide este bogat in proteine si grasimi sanatoase care favorizeaza dezvoltarea masei musculare. Poti savura, asadar, aceasta gustare prietenoasa cu silueta ta si inainte de a merge la sala sau a intreprinde orice alta activitate fizica solicitanta.

3. Popcorn

Cata vreme optezi pentru varianta clasica, fara aditivi (unt, branza etc.), popcornul poate fi o alta gustare excelenta, saraca in calorii, dar satioasa. Floricele de porumb sunt ticsite cu fibre, un atribut care contribuie la mentinerea senzatiei de satietate timp indelungat.

4. Fasole edamame cu sare de mare

Mai putin cunoscuta in tara noastra, fasolea edamame poate fi un aliat pretios in lupta contra kilogramelor in plus, gratie continutului sau ridicat de fibre care incetinesc digestia si elimina senzatia neplacuta de foame pana la urmatoarea masa principala.

Cum savurezi boabele de fasole edamame? Incepe prin a fierbe pastaile timp de 5 minute. Ulterior, scoate boabele din interiorul pastailor, presara-le cu sare de mare si savureaza-le in tihna - o portie de circa 220 g nu are mai mult de 200 de calorii!

5. Oua in "cuib" de avocado

Iata o gustare absolut delicioasa: oua coapte in "cuib" de avocado. La fel de bine o varianta satioasa de mic dejun, aceasta gustare se prepara foarte usor: nu trebuie decat sa tai in doua un fruct de avocado, sa inlaturi samburele, dupa care sa incingi putin ulei (de masline) intr-o tigaie, sa adaugi cele doua jumatati de avocado, iar in "cuibul" lor sa spargi cate un ou.

Pune un capac peste tigaie si lasa ouale sa se faca. Cand sunt gata, presara deasupra un praf de piper, dupa care te poti bucura de gustarea ta satioasa, de numai 200 de calorii, ticsita cu proteine si fibre.

Sursa foto: sheknows.com

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din dieta-nutritie

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului


Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Feniculul previne cancerul. Descopera-i toate beneficiile!

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare