Dieta si nutritie

#nutritie #alimentatie #dieta #dieta slabit

Slaba chiar si dupa 40 de ani? E mai usor decat credeai!

O veste buna pentru cele care credeau ca, odata ce au trecut pragul asa-zisei varste fatidice de 40 de ai, trupul lor nu mai raspunde la comenzi si cade prada ingrasarii: e doar un mit! Ultimele studii arata ca metabolismul incetineste abia dupa 60 de ani. Iata ce trebuie sa faci ca sa te mentii in forma si dupa ce ai trecut de prima tinerete:

Atentie la calorii!

Un studiu al American Journal of Clinical Nutrition releva faptul ca organismul femeilor care trec de 40 de ani incepe sa consume mai multe calorii decat o facea pana atunci. Dupa aceasta varsta se ard, in medie, 2.300 de calorii fata de 1.300-1.600 asa cum o face un trup tanar! Asadar, nu trebuie sa te apuci sa tii diete pentru ca insusi organismul tau este setat de la Mama Natura sa consume o cantitate mai mare de "combustibil", astfel incat nu te ingrasi decat daca vrei!

Dieta echilibrata

Totusi, zaharurile sunt inamicul numarul unu al oricarei alimentatii sanatoase. Ca sa iti tii greutatea sub control, trebuie sa limitezi cantitatea de dulciuri consumata. Renunta la bomboane, ciocolata si prajituri din comert, iar in loc de zahar poti pune in cafea sau in ceai o lingurita de miere. La fel de bine, poti inlocui dulciurile cu fructe. Mananca, spre exemplu, stafide. In ciuda faptului ca au un continut bogat de zaharuri, ele contin o cantitate mare de proteine ​​si de fibre, sunt bogate in antioxidanti, au un nivel foarte scazut de sodiu si de grasimi saturate si nu contin colesterol.

Sfatul medicilor nutritionisti este sa mananci des, insa cu fiecare masa luata, sa scazi din gramajul alimentelor. Nu uita ca micul-dejun este cel mai important si el trebuie sa fie cel mai consistent, iar cina trebuie luata cel tarziu la ora 18.00.

Miscarea este cheia

Acorda mai mult timp formei fizice. Daca nu faci miscare, muschii se vor lasa si isi vor pune amprenta asupra aspectului tau fizic! Zilnic sau cel putin de trei ori pe saptamana, fa miscare, mergi cat mai mult pe jos, in plimbari, pentru a consuma caloriile si pentru a-ti mentine o stare psihica buna.

Relaxarea face bine trupului

Un alt secret este relaxarea, pentru ca stresul declanseaza eliberarea cortizonului, un hormon care provoaca senzatia de foame.

Acelasi lucru se intampla si in cazul in care nu dormi bine. Nivelul grelinei din sange creste, iar odata cu acesta si senzatia de foame. Vei simti nevoia de alimente si bauturi care sa iti redea energia, iar acestea vor fi ori ciocolata, ori sucuri sau cafea.

Sursa foto: tooopen.com

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din dieta-nutritie

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Sfecla rosie, aliat de nadejde in curele de slabit

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare


Citeste pe ele.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului