Dieta si nutritie

#post #detoxifiere #alimentatie #dieta

Reguli de alimentatie in perioada postului

Postul reprezinta pentru multi dintre noi numeroase restrictii. Pentru altii este un bun prilej de a elimina cateva kilograme nedorite si de a detoxifia organismul. Chiar daca optiunile alimentare sunt reduse, consuma cantitati mari de fructe si legume, nuci, migdale si uleiuri vegetale . Evita prajelile, alimentele cu E-uri sau produsele de patiserie. Te vei bucura astfel pe deplin de sarbatori, alaturi de familie si prieteni.
 

Consuma peste in fiecare saptamana
 

Postul Craciunului este mult mai permisiv decat cel al Pastelui. Dezlegarile de peste sunt in fiecare sfarsit de saptamana si uneori chiar si in timpul saptamanii, in zilele de sarbatoare. Profita de aceste dezlegari pentru a-ti intari organismul cu proteinele din peste.

Carnea de peste este bogata si in vitaminele A, D, E si complexul B. De asemenea, pestele este o sursa importanta de acizi Omega 3, benefici pentru sistemul nervos. In Post, pestele poate fi consumat fie fiert, la cuptor, sau in diverse salate. Evita sa consumi peste prajit, cu garnituri pe baza de cartofi. Opteaza pentru garnituri usoare, din legume fierte sau la cuptor.
 

Evita E-urile si prajelile
 

In post nu sunt interzise prajelile sau alimentele care contin E-uri. Pentru sanatatea ta este indicat sa le eviti. Chiar daca restrictiile postului sunt numeroase, nu alege calea cea mai simpla. Pentru a te simti mai bine poti sa te gandesti ca Postul este o perioada de detoxifiere a organismului.

Astfel, prajelile sunt total excluse. De asemenea, este indicat sa eviti preparatele cu E-uri. Prajelile si alimentele cu E-uri contin numeroase toxine si sunt foarte greu de eliminat din organism. Consuma in schimb multe fructe si legume proaspete.
 

Atentie la cantitatea de ulei
 

In perioada Postului suntem tentati sa adaugam ulei in majoritatea salatelor pe care le preparam. In cantitati mici, in special uleiul de masline, este benefic pentru organism. In exces insa duce la dereglari ale organismului si la depuneri de grasime.

Chiar si sosurile pe care pe folosim la garnisirea pastelor sunt daunatoare pentru organism deoarece contin cantitati mari de ulei. Incearca sa eviti astfel de produse si sa folosesti in schimb lamaie.
 

Mananca de 5 ori pe zi
 

Postul Craciunului aduce numeroase restrictii. In aceasta perioada nu ai voie sa consumi alimente de origine animala, carne, produse lactate sau oua. In unele zile chiar si consumul de ulei este interzis. De asemenea, alcoolul este interzis. Pentru multe persoane postul este un chin si nu le ofera necesarul caloric corespunzator.

Pentru a face fata mai usor trecerii de la o alimentatie cu produse de origine animala la o alimentatie compusa din fructe si legume este indicat sa mananci de mai multe ori pe zi. In afara de mesele principale, adauga si doua gustari, in care sa introduci fructe proaspete, nuci sau migdale. De asemenea, consuma multe lichide, sub forma de supe, ceaiuri si sucuri naturale.
 

Atentie la consumul de paine si paste
 

In perioada Postului suntem tentati sa consumam cantitati mari de cartofi, paine, orez si paste fainoase. Acestea pot depasi necesarul zilnic, ceea ce duce la acumularea de kilograme nedorite. Aceste alimente au un continut caloric ridicat. De asemenea, in post trebuie evitate si produsele de patiserie, halvaua si dulciurile. Inlocuieste dulciurile cu fructe sau o lingurita de miere, iar painea alba cu cea neagra. Aceasta are un continut caloric mai mic si ajuta digestia.
 

Consuma cat mai multe legume si fructe
 

In perioada Postului este indicat sa consumi cat mai multe legume si fructe, atat in stare proaspata cat si in diverse preparate. Evita consumul de zahar si alte alimente procesate. Zaharul alb, rafinat este are un index glicemic ridicat, creste nivelul colesterolului rau si favorizeaza ingrasarea.

Introdu in dieta ta de post o gama variata de fructe si legume. Este indicat sa diversifici si alimentele pe care le cosnumi. Astfel este indicat ca in fiecare zi sa mananci altceva. In acest fel vei asigura organismului o paleta mai mare de nutrienti, minerale si vitamine.

In Post consuma spanac, fasole verde, sparanghel, morcovi, sfecla rosie, ceapa, usturoi, conopida, ridichi, rosii, castraveti, mere, pere, portocale, dar si fructe uscate, seminte, nuci, migdale, produse din soia si condimente.
 

Nu uita de cerealele integrale
 

In perioada de Post nu uita de cerealele integrale. Consuma-le in special la micul dejun. Iti vor oferi energia de care ai nevoie pentru tot restul zilei. Cerealele contin numeroase vitamine, fibre, fier, seleniu. Ajuta digestia si sistemul imunitar , sunt benefice pentru tratarea unor afectiuni precum diabetul, cancerul sau hipertensiunea. Cerealele reduc afectiunile cardiovasculare si efectele colesterolului rau. De asemenea, cerealele ajuta si la eliminarea kilogramelor.
 

Nu exagera cu soia
 

In timpul Postului, carnea, ouale sau lactatele pot fi inlocuite cu produse si preparate din soia. Aceste produse contin proteine, vitamine si minerale. Asigura o buna functionare a inimii, previn cancerul si osteoporoza. Folosite insa pe o perioada indelungata, produsele din soia pot produce numeroase dezechilibre. In cantitati mari, soia favorizeaza depozitarea grasimilor si creste nivelul estrogenilor din sange. Acest lucru poate duce la dezechilibre hormonale .
 

Inlocuieste carnea cu ciuperci
 

Pe langa produsele din soia, carnea poate fi inlocuita si cu ciuperci. Acestea au un continut proteic ridicat, asemenator cu al carniii. Ciupercile sunt bogate in antioxidanti, vitamine si minerale. De asemenea, ciupercile au un continut redus de calorii. 

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din dieta-nutritie

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Sfecla rosie, aliat de nadejde in curele de slabit

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare


Citeste pe ele.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Sfecla rosie, aliat de nadejde in curele de slabit

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare