Dieta si nutritie

#digestie usoara #colesterol #fibre alimentare #psyllium #tarate

Psyllium - pentru o digestie usoara

Reducerea colesterolul si a glicemiei, echilibrarea greutatii corporale si reducerea riscului de afectiuni cardiovasculare sunt cateva dintre beneficiile taratelor de psyllium.

Psyllium, platango ovata, este o planta care a castigat tot mai multa popularitate ca medicament traditional si este cunoscuta in lumea intreaga pentru proprietatile sale benefice pentru sanatate.

Este cultivata la scara mare in India, insa in ultimii ani a patruns in numeroase tari datorita folosirii sale in industria farmaceutica, cosmetica si alimentara.

Depozitate in conditii de umiditate mare, semintele de psyllium se transforma intr-un mucilagiu comestibil.

Psyllium este o planta racoritoare, cu proprietati laxative, antidiuretice, calmante, antiacidice si emoliente. Datorita acestor proprietati, psyllium este folosit in industria farmaceutica, la prepararea alimentelor si in medicina ayurvedica.
 

De ce sa consumi psyllium


Psyllium este un remediu natural pentru constipatie, regleaza functiile intestinelor prin stimularea intregului sistem digestiv. Contine fibre naturale care sunt o parte esentiala a unei alimentatii sanatoase. Reduce oboseala si stimuleaza energia.

Reduce riscul de atacuri de inima, nivelul de colesterol din sange si imbunatateste functia acizilor biliari. De asemenea, ajuta la eliminarea toxinelor si chimicalelor acumulate in organism.

Psyllium nu da dependenta, nu contine chimicale sau toxine periculoase si poate fi consumata in siguranta de oricine, la orice varsta. Nu are efecte secundare si este 100% natural.
 

Beneficiile plantei psyllium


Psyllium reduce colesterolul total cu 9%, colesterolul rau cu 13% si glicemia postprandiala cu 11%. Dupa o cura de 8 saptamani, glicemia scade cu 20%. In acest interval se consuma 5 grame de psyllium zilnic.

Consumat de trei ori pe zi, psyllium reduce durerile si sangerarile asociate cu hemoroizii. Constipatia cronica este foarte bine tratata cu o cura de psyllium de sase saptamani. In acest timp se consuma intre 15 si 30 de grame zilnic.

Controleaza greutatea corporala cu ajutorul fibrelor care absorb apa si care cresc in volum. Taratele de psyllium cred in volum de aproximativ 50 de ori ceea ce confera o senzatie de satietate imediata. Fibrele ajuta si la reducerea absorbtiei grasimilor, carbohidratilor si zaharului.

Psylliumul este util si in prevenirea si tratarea diabetului, deoarece reduce absorbtia zaharului. Taratele de psyllium sunt utile si pentru persoanele care sufera de boli cardiovasculare.
 

Cum se consuma taratele de psyllium


Fibrele de Psyllium se consuma amestecate in 200 ml de suc sau apa. Trebuie consumate imediat pentru ca ingrosarea si gelatizarea taratelor sa se produca in organism si nu inainte de inghitire.

Pot fi consumate inainte sau intre mese. In timpul curei cu psyllium este foarte important sa consumi cat mai multa apa.
 

Efecte secundare


Taratele de psyllium sunt bine tolerate, rareori apar tulburari gastrointestinale. Cele mai frecvente simptome sunt disconfort abdominal, balonare, indigestie sau constipatie. Daca urmezi un tratament medicamentos, este indicat sa iei medicamentele cu o ora inainte de consumul taratelor de psyllium. Femeile insarcinate nu trebuie sa consume psyllium.
 

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din dieta-nutritie

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Sfecla rosie, aliat de nadejde in curele de slabit

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare


Citeste pe ele.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului