Conform datelor extrase din ghidul LifeBox pentru alegerea optima a meniului, 3 din 4 respondenti la intrebarea: „Ce faci cu mancarea care iti ramane in frigider, neconsumata?” au mentionat ca o arunca, un obicei de consum tot mai intalnit in special in mediile urbane, in timp ce doar un sfert dintre acestia spun ca au grija sa o consume integral sau sa o doneze.
Planificarea meselor cu cateva zile inainte sau chiar o saptamana, este extrem de utila, pentru a sti exact cantitatea de alimente de care este nevoie. In plus, o cantitate prestabilita, ajuta si la controlul portiilor si ofera beneficiul de a consuma fix atat cat este necesar.
LifeBox reduce semnificativ riscul risipei alimentare, prin livrarea zilnica de meniuri personalizate, concepute fiecarui stil de viata si preferinte.
Clientii care opteaza pentru abonamente, cu o medie de comanda de 7 zile in avans, dar care se poate extinde pana la trei luni per comanda, contribuie si mai mult la reducerea risipei, pentru ca ofera companiei posibilitatea de a gestiona mult mai bine stocurile de alimente, astfel incat sa se aprovizioneze cu produsele si cantitatile necesare prepararii meniurilor LifeBox.
Asocierile corecte intre ingrediente previn surplusul de alimente ce ajunge in frigider
Deseori, atunci cand nu sunt estimate corect asocierea si cantitatea de ingrediente necesare anumitor preparate, exista riscul de a se crea un surplus, ce va contribui ulterior la fenomenul de risipa alimentara.
Meniurile LifeBox asigura diversitate, cu peste 300 de retete diferite, concepute special de un medic nutritionist specializat in obezitate infantila, Anamaria Iulian, si chef-ul LifeBox, Alex Cirtu, cu grija pentru respectarea proportiilor si a asocierii corecte intre ingrediente, astfel incat sa ofere optiunea unui comportament alimentar corect si in acelasi timp sa asigure cantitatea potrivita fiecarei persoane, pentru a elimina complet risipa alimentara din obiceiul de consum.
Acestea includ toate tipurile de alimente esentiale unei diete gustoase si sanatoase, ce asigura necesarul optim de calorii si macronutrienti.
„Prin crearea unui concept in care clientii nostri isi comanda mesele in avans, in medie pe sapte zile, putem sa ne aprovizionam exact cu ceea ce avem nevoie de la furnizorii nostri si, la randul lor, clientii consuma exact cat au nevoie, fara a mai arunca mancarea. Se reduc astfel semnificativ deseurile alimentare din lantul de aprovizionare, in special comparativ cu bucatariile restaurantelor clasice. Constientizarea este extrem de importanta si ajuta semnificativ la reducerea acestui fenomen. Cantitatea salvata de la risipa anul trecut ne-a motivat sa ne implicam si mai mult in educarea lor in acest sens, pentru ca atunci cand oamenii inteleg si vad rezultatele se mobilizeaza mult mai bine” au declarat cofondatorii LifeBox.
Compania suplimenteaza masurile de preventie sanitara din aceasta perioada, pentru a pune la dispozitia clientilor servicii in cele mai sigure conditii
Compania a sporit masurile de preventie din aceasta perioada, pentru a-si desfasura activitatea in cele mai sigure conditii, atat pentru clienti, cat si pentru angajati.
Au fost suplimentate procesele de dezinfectie a zonelor de lucru, receptie marfa, masinilor de transport si orice spatiu ce intra in contact cu angajatii LifeBox. S-au creat noi fluxuri operationale, atat pe departamentele de productie, cat si pe cele de livrare, pentru diminuarea contactului cu factori externi.
Livrarea este realizata contactless, iar ambalajele care erau acceptate pentru reciclare au fost inlocuite cu ambalaje 100% biodegradabile.