Dieta si nutritie

#morcovi #boli cardiace #colon #colesterol

Morcovii reduc riscul bolilor de inima

Morcovul, o leguma foarte consumata in tara noastra si adaugata in multe mancaruri traditionale , este de fapt un "buchet" cu vitamine, minerale si antioxidanti, foarte benefic pentru sanatatea noastra. Morcovul contine  beta-caroten,  vitaminele A, C, K si potasiu, motiv pentru care este perfect pentru prevenirea atacurilor de inima, protejarea pielii in contactul cu soarele, dar si reducerea colesterolului.


Morcovii au un gust bun, dulceag si o textura crocanta. Acestia pot fi mancati ca atare, adaugati in diferite mancaruri sau fierti.  Totusi, daca este consumat crud, morcovul isi mentine intacte toate valorile nutritive si vitaminele.


Iata intreaga lista de beneficii ale morcovului:


Reduce colesterolul


Un studiu menit sa dezvaluie valoarea terapeutica a morcovilor a demonstrat faptul ca acestia reduc nivelul de colesterol cu 11%. Desigur, acest lucru se intampla doar in cazul in care se consuma aproximativ 200 de grame de morcovi zilnic, timp de 3 saptamani.


Reduce riscul bolilor de inima


O cercetare facuta pe un esantion de 1300 de persoane a demonstrat faptul ca persoanele care au consumat zilnic cate un morcov au avut o reducere de 60% a riscului de infarct miocardic , comparativ cu cei care nu au consumat deloc aceasta leguma.


Protejeaza ochii


Beta-carotenul prezent in morcovi protejeaza ochii si acutizeaza vederea de noapte. Dupa ce ajunge in organism, beta-carotenul se transforma in vitamina A si ajunge apoi in retina unde este transformat in rodopsina, un pigment violet necesar pentru vederea de noapte. In plus, beta-carotenul ajuta la prevenirea cataractei.


Protejeaza pielea


Morcovii, datorita continutului ridicat de beta-caroten, trebuie consumati cu cel putin 5 zile inainte de expunerea la razele ultraviolete (indiferent ca este vorba de soare sau solar). Acest ingredient pregateste pielea pentru plaja, asigurand un bronz impecabil. Beta-carotenul stimuleaza producerea melaninei si protejeaza astfel pielea impotriva razelor UV. Mai mult decat atat, beta-carotenul coloreaza usor pielea, usurand procesul de bronzare.


Asigura sanatatea colonului


Morcovii ,pe langa o serie de vitamine si minerale , contin falcarinol, un ingredient care ofera protectie impotriva cancerului de colon. Un test facut pe animale a demonstrat ca la cele care au consumat morcovi timp de 18 saptamani, tumoarea s-a micsorat, comparativ cu cele care nu au consumat deloc morcovi.


Regleaza nivelul zaharului din sange


Aportul de alimente bogate in carotenoizi, ca de exemplu morcovii, ajuta la reglarea nivelului de zahar in sange. Prin urmare, consumul de morcovi poate fi de un real ajutor in tratamentul diabetului.
 

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din dieta-nutritie

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Gustari sanatoase pe care le putem da copiilor la scoala

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare


Citeste pe ele.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Sfecla rosie, aliat de nadejde in curele de slabit

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare