Dieta si nutritie

# deficit de vitamina d #vitamina d #mihaela bilic #magneziu

Mihaela Bilic: "Vitamina D NU functioneaza fara magneziu"

Peste jumatate din populatie sufera de deficit de vitamina D. Multi dintre acestia nici nu stiu acest lucru. Altii afla in urma analizelor de sange care determina nivelul de vitamina D din sange.

 

Insa, un lucru este cert. Foarte multe persoane consuma, la recomandarea medicului sau nu, suplimente de vitamina D. Acestea sunt insa ineficiente fara magneziu, sustine medicul nutritionist Mihaela Bilic.

“Mai mult de jumatate din populatia globului are un deficit de vit. D. Pana acum se stia ca o alimentatie saraca in vit. D si expunerea insuficienta la razele soarelui provoaca aceasta carenta. Studiile recente au scos la iveala un alt aspect: vitamina D nu este folosita optim daca nivelul de magneziu este scazut.

Degeaba luam suplimente, riscam ca vit. D sa fie stocata in organism in loc sa fie folosita eficient. Aportul optim de magneziu este de 420mg/zi pentru barbati si 320mg/zi pentru femei. Din pacate alimentatia moderna nu acopera nici jumatate din doza recomandata, prin urmare putina vitamina D care circula in sange va fi incomplet utilizata fara magneziu.

Carenta de magneziu este un dezechilibru nutritional recent si are cauze multiple.

Modificarea obiceiurilor alimentare, consumul de produse rafinate, ultra procesate si sarace in micronutrienti sunt cauzele principale. In dieta zilnica intalnim tot mai rar produse precum fasole boabe sau linte, nuci sau migdale, tarate sau cereale integrale. Pana si banana, care este bogata in magneziu, a fost pusa la colt de dragul siluetei.

Stresul cronic si somnul insuficient, de proasta calitate, cresc nevoile de magneziu. Stilul de viata alert si dezechilibrat afecteaza sistemul nervos si epuizeaza rapid rezerva de micronutrienti. La asta se adauga consumul de alcool care perturba echilibrul acido bazic si favorizeaza pierderea urinara de magneziu. Bolile cronice precum diabetul si sindromul X metabolic, hipertensiunea si nivelul crescut de colesterol sunt consumatoare de magneziu. Iar tratamentele medicamentoase cu antibiotice, diuretice si antiacide au ca efect secundar o eliminare masiva de magneziu.

Merita o sa tragem un semnal de alarma pentru magneziu, un mineral indispensabil functionarii optime a organismului. Este implicat in peste 300 de mecanisme responsabile de metabolism si este esential pentru activarea vitaminei D. Fara magneziu sistemul nervos isi pierde echilibrul, oasele si dintii isi pierd rezistenta si muschii nu pot functiona. Contractia musculara este dependenta de magneziu, iar activitatea inimii si presiunea arteriala sunt influentate de nivelul lui in singe.

Corpul uman nu este capabil sa sintetizeze magneziu, deci trebuie adus din alimentatie. Care sunt cele mai bune surse? Pe primul loc avem seminte si oleaginoase: seminte de dovleac, migdale, caju seminte de pin, alune. Urmeaza apoi leguminoase: fasole boabe, soia, linte, naut si quinoa. Dintre legume merita laudat spanacul, iar la sectorul fructe banana e campioana. Cat despre suplimente, alegeti sarurile organice de magneziu, in doze cuprinse intre 100 si 250 mg/zi.”, explica Mihaela Bilic pe Facebook.

FOTO: freepik.com

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din dieta-nutritie

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Vedeta lunii septembrie: anghinarea. De ce merita cumparata?

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare


Citeste pe ele.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului