Dieta si nutritie

#vitamine #proteine #kefir #sanatate #iaurt

Iaurtul - sursa ta de sanatate

Persoanele care consuma iaurt au parte de o alimentatie completa, intrucat acesta contine proteine de calitate, potasiu, calciu, vitamine si bacterii probiotice (acestea iti normalizeaza flora intestinala ), grasimi care ajuta la satiatie si glucide modificate pentru o asimilare mai usoara.

Aceste componente reduc considerabil riscul la alergii, ajuta la cresterea sistemului imunitar si cresc rezistenta la diversi germeni. De asemenea, iaurtul este foarte bun si pentru persoanele infectate cu virusul HIV pentru ca acestea au sistemul imunitar slabit.

Beneficiile iaurtului si kefirului au fost evaluate in urma a peste 4000 de studii, iar in continuare voi prezenta motivele pentru care consumul iaurtului este necesar.

Bogat in proteine

Acesta are in jur de 3 grame de proteine la 100 de grame de iaurt. Asa cum spuneam si mai sus, lactatul este foarte bogat in calciu care se depune foarte bine si “cu cap”. De asemenea, potasiul pe care il contine este o subtanta minerala extrem de importanta, intrucat ajuta la reglarea batailor inimii.

Beneficii digestive

Iaurtul imbunatateste tranzitul intestinal, ajuta la digestie si previne constipatia. Desi greu de crezut, acesta este un bun remediu impotriva diareei. De asemenea, iaurtul este printre putinele produse ce pot fi consumate chiar si de persoanele care nu tolereaza lactoza. Un lucru demn de luat in seama este acela ca persoanele consumatoare de iaurt sunt mai protejate de cancerul de colon.

Un sistem imunitar puternic

Cei care consuma iaurt moderat se imbolnavesc mai rar deoarece produsul contine bacterii active ce stimuleaza sistemul imunitar. De asemenea, consumul de iaurt poate preveni anumite boli autoimune (boala lupica, poliartrita reumatoida, dermatomiozita, sclerodermia, hepatita cronica lupica, tireotoxicoza, mixedemul primar, anemia Biermer, boala Addison si altele).

Lupta cu succes impotriva osteoporozei

Pierderea rezistentei subtantei osoase va aparea la o femeie din doua si un barbat din opt daca acestia nu consuma calciul atat de bine concentrat in iaurt. Acesta ajuta la mentinerea rezistentei oaselor si combate osteoporoza.

Reduce riscul de candidoza vaginala

Lactobacillus-ul acidoplilus continut de iaurt ajuta vaginul sa scape de colonizarea de ciperci si mai mult decat atat, acesta poate fi folosit si local in tratarea unor astfel de afectiuni.

Este foarte important sa eviti iaurturile fara coloranti sau zahar si sa citesti foarte bine eticheta produsului. De asemenea, daca vrei un iart cu fricte, evita-la pe cele din comert si prepara-ti unul chiar la tine acasa: iaurtul cu o cantitate mica de grasimi (0,1%) se amesteca cu fructe proaspete ori uscate.

Cand vrei sa alegi un iaurt sanatos, citeste daca pe eticheta sa scrie: lapte integral pasteurizat, lapte praf, proteine din lapte, culturi lactice selectionate. Fara gelatina, amidon sau E-uri.

 

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din dieta-nutritie

Expertul Acasa.ro, dr Cristina Ciuca, medic oftalmolog

Experti Sanatate

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Cum sa iti stimulezi imunitatea toamna?

Experti Sanatate

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, dr Manuela Ravescu – medic dermatolog: Cea de-a patra stare de agregare a materiei, in sprijinul esteticii

Expertul Acasa.ro, dr Manuela Ravescu – medic dermatolog

Pune o intrebare


Citeste pe ele.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie: Sfecla rosie, aliat de nadejde in curele de slabit

Expertul Acasa.ro, Ana Ionita - consilier in nutritie

Pune o intrebare